Ga naar inhoud

Ram gecastreerd, wanneer weer bij zijn vriendinnetje?


MdB

Aanbevolen berichten

Gisteren is onze ram gecastreerd. Hij is nu 3,5 maand. Hij heeft afgelopen weekend 1 geprobeerd om op zijn vriendinnetje van 12 weken te klimmen. Hij heeft niet gereden of iets dergelijks. Verder nooit wat gedaan. Ballzakjes waren ook nog maar net te zien. Nu gaf de dierenarts aan dat ze 6 weken niet bij elkaar mogen vanwege evt. vruchtbaarheid. Mij lijkt het erg lang vooral omdat hij nog niet eens echt last heeft gehad van hormonen. Ik wil ze zo snel mogelijk weer bij elkaar hebben. Gisteren en vandaag heb ik ze onder toezicht bij elkaar gezet en ze waren helemaal gelukkig weer bij elkaar te zijn. Ook is er absoluut geen sprake van rijden of dominantie van de ene tov de andere. Ze liggen alleen maar heerlijk naast elkaar.

Moet ik nu echt 6 weken wachten voordat ze weer bij elkaar kunnen (vind ik zo zielig)? En doe ik er inderdaad verstandig aan om ze onder toezicht toch zoveel mogelijk bij elkaar te zetten?

Graag advies.

aangepast door MdB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn rammetje is ook twee weken aangehouden. Volgens mij is dat de tijd om de eventuele 'rest sperma' zeker weten weg te hebben.. hormonen is inderdaad een ander verhaal, maar goed, daar krijg je geen nestjes van ;)

Qua (opnieuw) koppelen heb ik geen ervaring, sorry.. maar pas wel heeeel erg op de komende twee weken, een ongelukje is zo gebeurd. Fijn dat de operatie goed is gegaan trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .