Ga naar inhoud

Jaloers konijn?


Iris-Marie

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar dagen geleden Noa (voedster) aan mijn voedster Doni gekoppeld. Onderling gaat het goed tussen hun. Nog geen beste vriendinnen, maar wat verwacht je na een paar dagen. Ze eten samen, slapen in hetzelfde hok en vreten elkaar niet op, maar tolereren is ook alles.

Doni is altijd een knuffelkonijn geweest. Toen ze acht weken was, ging ze uit de kinderboerderij met me mee naar huis. Ze mocht altijd zelf weten waar ze zat, maar ze zat bijna altijd op m'n schoot te genieten van de knuffeltjes en aaitjes die ze kreeg. Een aanhankelijk en lief konijn, dus.

Nu Noa erbij zit, heb ik het idee dat Doni jaloers is. Altijd als ik Noa even wil aaien, komt Doni tussenbeide. Ze geeft aan dat Noa weer naar haar bak moet en gaat zelf onder m'n hand zitten. Of ze gaat gewoon in mijn broek bijten.

Speelt jaloezie onder konijnen een rol? Zeker als het om 't baasje gaat? Heeft Doni überhaupt behoefte aan iemand anders? Zal ze dit met een ander konijn erbij ook doen?

Noa wordt er ook niet leuker van. Ze zit bijna altijd in haar hok omdat Doni haar erin duwt. Ik kan Noa nog wel aaien, maar net kreeg ik zelfs een knauw van d'r.

Ik vind het jammer dat Doni's karakter in zo'n negatieve zin veranderd. Het was zo'n leuk konijn, ze lijkt sinds Noa er is veel somberder. Minder springen, minder rennen, minder levendig en haar gezichtsuitdrukking is gewoon minder vrolijk. Ik zou het jammer vinden als Noa weer weg zou moeten. Is het allemaal op te lossen of heb ik twee keuzes: Schuwe, onderdanige Noa die af en toe hapt en jaloerse, ongelukkige Doni, of alleen vrolijke, gelukkige Doni?

Weten jullie wat ik moet doen? Ik doe alles om Doni gelukkig te zien en blijkbaar is ze dat nu niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet van haar accepteren dat ze gemeen wordt met aandacht vragen.

Schenk genoeg aandacht aan Noa misschien proberen Doni erin te betrekken en ze samen aandacht te geven in de hoop dat ze realiseert dat ze je niet kwijt is.

Denk niet dat een ram meteen de oplossing zou zijn, je hebt kans dat ze die misschien ook gaat toeeigenen.

Denk dat het een heleboel geduld vereist en consequent zijn aan jou kant, Noa aandacht geven en negatief gedrag van Doni negeren en straffen. En dan langzaam toewerken naar vertrouwen wekken bij Doni dat ze niet vergeten wordt ook al aai je Noa.

Mischien gewoon op de grond zitten wat brokjes in de hand en belonen als ze samen bij je lief aan het zijn zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een konijn dat in mijn broek hangt echt niet negeren, denk wel dat ze dr plek moet kennen.

Er is denk ik ook een verschil tussen Doni de volledige negatieve aandacht geven en Noa hierbij vergeten dan kort straffen en positieve aandacht op Noa richten en Doni verder negeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, heeft mijn konijn ook als het andere, nieuwere konijn aandacht krijgt. Hij jaagt haar gewoon van haar plek af en gaat er dan zelf zitten. Nou meneer kan het dan mooi bekijken bij mij, ik ga naar de ander toe en die aaien en met mijn rug zit ik naar de jaloerse.

Pas als ik uitgeaaid ben is de ander aan de beurt.

Het wordt wel minder hoor, hij krijgt ook gewoon zijn uitgebreide aai-sessie als het zo uit komt en als ze samen zitten te eten aai ik ze samen, ieder een hand. Volgens mij begint hij door te krijgen dat het niet helpt om haar weg te jagen omdat ik dan gewoon naar haar toe ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .