Ga naar inhoud

Is Francientje nu ongelukkig?


sannieentom

Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien al gelezen hebben is afgelopen woensdag Moos overleden. Francientje was zijn vriendinnetje en ze waren erg gehecht aan elkaar. Naast het verdriet om Moos maak ik me nu ook zorgen om Francien. Gaat ze het redden zonder haar maatje? Zou ze hem erg missen? Ik kan helaas geen nieuw vriendje voor haar nemen want ook Francien kampt net als Moos met snot. Het nieuwe konijntje wordt geheid ziek want iedereen hier weet dat snot erg besmettelijk is. Wat kan ik voor Francien nog meer doen als extra veel aandacht geven en verwennen. Zijn er hier mensen die hetzelfde hebben gehad. Het doet me gewoon zo'n verdriet dat ze Moos kwijt is. Ze eet wel maar zit vaak zo doelloos voor haar uit te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een konijn met Chronisch Snot. Hij heeft een aantal maanden z'n vriendinnetje ook verloren. Ik heb toen een opvang benaderd met het verhaal dat hij snot heeft en ze durfde het wel aan. Eerst gekoppeld met een konijn wat ook chronisch snot heeft. Dat ging op zich heel goed alleen had zij helaas iets onder de leden waardoor ze na een paar weken is overleden.

Toen weer contact gezocht met de opvang en ze hebben hem opnieuw gekoppeld, deze keer met een konijn zonder snot. In het begin heeft ze wel snot verschijnselen gehad en ik heb voor de zekerheid behandeld met antibiotica. Nu woont ze al een paar maanden bij hem en het gaat supergoed. Hij is weer helemaal opgeleefd en zij ziet er heel goed uit.

Ik zou niet zomaar opgeven hoor ;) en overleg gewoon met de opvang. Wie weet hebben ze een geschikt konijn of durven ze het gewoon aan met een "gezond" konijn.

Veel succes in ieder geval!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oow oke, vooral ff doorzetten dan :)

Mijn konijn heeft echt allerlei behandelingen gehad maar mocht niet meer baten. Hij heeft er een snurkgeluid aan over gehouden.

Ach wat sneu. Ja, het is een rot ziekte. Bij Moos was het dus uitgemond in een hersenvliesontsteking. Hij kon van het ene moment op de anderen niet meer op zijn pootjes blijven staan. Viel gewoon om. Vreselijk om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze gewoon goed bovenop komt.

Zou nu eerst proberen om de snot te behandelen en daarna op zoek gaan naar nieuw vriendje ;)

Dat lijkt mij ook het beste denk ik. Een gezond konijn erbij zetten lijkt me nu eerlijk gezegt niet verstandig en een konijn met chronisch snot ook niet. Ben bang dat Francien dan niet kan genezen omdat ze steeds in aanraking blijft met de bacterie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .