Ga naar inhoud

Help, wat moeten we nu


TamaradB

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Twee weken geleden werd ons konijntje snuffie heel erg ziek. Na 2 da bezoeken zei de Da dat het een draminfectie was. Nou wij drie medicijnen gekregen, pijn stillers, antibiotica en darmstimolator.

Na een paar dagen begon ze eindelijk weer wat hooi te eten en te keutelen.

Nu twee weken laten, is ze ontzettend afgevallen. (ze was volgens de dokter te dik en nu voel je haar ribben) en ze is sloom, ze was altijd een konijn dat lekker rond rende en sprong, en heerlijk vrolijk was.

Nu ligt ze bijna alleen maar en af en toe rent ze rond.

Ze wil ook nog steeds haar eigen voer niet eten, we hebben bits.

Ze eet alleen maar hooi.

En als het effe kan wil ze wel ijs en dat soort dingen meeeten.

Vandaag hebben we haar een paar paardestekken gegeven en dat ging er in als of het koekjes waren.

Ik snap het niet meer, is haar eten niet goed?

Moet ik nu weer langs de dokter. Kan dit door de antibiotica komen? ik weet het niet meer, alleen wel dat ze haar eigen voer niet meer wil.

Ik hoop dat iemand mij raad kan geven.

Groetjes Tamara en Snuffie:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je even meegeven welk voer je geeft?

Dat ze alleen hooi eet is niet echt slecht hoor :) Eigenlijk zit daarin alles wat ze nodig heeft, maar ze moet er natuurlijk wel genoeg van binnenkrijgen.

Probeer haar eetlust wat op te wekken door kleine hoeveelheden kruiden te geven. Paardebloemblaadjes, basilicum, tijm, peterselie , allemaal dingen waar ze niet te dik van wordt en die ze normaal wel zal lusten.

Ijs en dat soort dingen hoort een konijn niet te eten, zeker een ziek konijn niet,dus zeker niet toelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer ook even een zak Science Select voor te kopen, dit is speciaal voer wat eetlust opwekkend is voor konijnen. Uiteraard ook de kruiden zoals Caroline al gezegd had. Het is van grootste belang dat ze darmen op gang gehouden worden bij konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad geen ijs en andere voeding die niet voor konijnen bedoeld is geven, daar doe je waarschijnlijk alleen maar meer kwaad mee dan goed.

De science selective biks kun je proberen, daar zit een probiotica in voor een goede darmwerking.

Dat ze hooi eet is perfect, zolang ze dat eet hoef je je niet al te erg ongerust te maken. Zorg dan ook dat ze daar echt genoeg van eet (probeer desnoods wat verschillende soorten, ook kruidenhooi).

Wat waren de symptomen die ze had bij de darminfectie? Niet eten en niet keutelen? Of had ze andere dingen erbij? Heeft de dierenarts al keutels onderzocht? Zijn haar keutels wel normaal of zijn ze kleiner of zachter dan ze horen te zijn?

Kruiden en wat groenvoer zoals bijvoorbeeld wortelloof kun je ook gerust voeren (mits ze groenvoer gewend is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg zeg, dat zij alsnog is overleden.

Heel veel sterkte met dit verlies, en Snuffie rust zacht en speel maar lekker op de Regenboogbrug. Misschien kun je een topic op de Regenboogbrug over haar openen hier op Bunnybunch.

WAar is ze nu, heb je haar al begraven? Of laat je je DA nakijken waaraan zij is gestorven?

Heb je een foto van haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben haar in de tuin van mijn schoonouders begraven, we hebben de dokter nog wel gebeld, en die zei alleen maar, dan had ik hem ook niet beter kunnen maken. Ik weet hellaas niet hoe ik een foto moet uploaden, maar ze was een witte langoor met beige vlekjes over haar rug en haar snoetje, en haar oortjes stonden altijd schuin naar voren, dan was ze happy.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

een jaartje maar, ze is twee keer eerder ziek geweest, en toen had ze ook last van de darmen, een keer verstopt dat duurde twee dagen, toen gas in de buik, wonder boven wonder kwam ze daar ook over heen en nu weer een darm infectie, ik vind het zo erg dat dat beestje zo; n pijn heeft gehad.

Ik heb eigenlijk een vraagje,

Ik ben gister de hele dag thuis geweest, mijn man komt om half 3 thuis we knuffelen samen nog effe en ik moet werken en mijn man gaat even op zijn bed liggen. en juist als we er allebei niet zijn geeft ze het op. Ik vind dat zo zielig dat ze helemaal alleen dood is gegaan.

Doen ze dat altijd??

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

miss wou ze alleen sterven, meeste dieren zoeken zelf een plekje om te sterven maar aangezien een konijn in zijn hok zit en niet weg kan wachten ze tot je weg bent.

Maar je heb ook weer dieren tussen die wel bij je willen zijn om te sterven.

het is triest !!

heel veel sterkte het was een mooie konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjullie wel allemaal, Ik vind het echt zo erg. En sommige mensen snappen er echt geen kokosnoot van, dan krijg je van die opmerkingen van dan ga je toch een nieuwe halen.

Maar snuf was net een kindje van ons, dat vervang je niet zo maar.

Tuurlijk, op den duur zullen echt wel weer gaan kijken naar een konijntje, maar nu nog niet. En dat mensen dat dan niet snappen. Maar ja goed.

We zullen er doorheen moeten. Al blijft het moeilijk.

Liefs Tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat snap ik heel goed hoor, dat Snuffie als een kindje van je was. Dat heb ik ook met mijn nijntjes, maar inderdaad, mensen snappen dat niet. Voor een hond kunnen ze zoiets soms nog begrijpen, maar een konijn, dat gaat er niet in.

Heel veel sterkte. En je weet ons hier te vinden als we met iets kunnen helpen he, meid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohhhh

wat erg ,heel veel sterkte met je verlies

ook ik denk dat ze wachten en rustig alleen sterven

bij mij alle vier gestorven toen er niemand in de buurt was ,meschien ook maar beter het lijkt me erg eng te zien ook ,

nogmaals sterkte ,het was een hele mooie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .