Ga naar inhoud

per ongeluk bloemkool gegeten, slijten de kiezen meteen?


Lilabella

Aanbevolen berichten

ik liet de konijnen binnen lopen en ik liep naar de koelkast en helemaal onderaan lag de bloemkool, dus ik had wat drinken gepakt en toen ik terug kwam zat Fluffie bloemkool te eten. had opgezocht of dat slecht voor konijnen was en de kiezen sliijten er van. normaal springen ze nooit in de koelkast maar nu was Fluffie zo stout om dat wel te doen! slijten de kiezen nu meteen en wat kan je er tegen doen, ik heb de tanden al nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kiezen en tanden van een konijn groeien altijd door. Natuurlijk moeten ze dan ook slijten, anders worden ze langer en langer en langer en da's natuurlijk niet goed. Bijvoorbeeld hooi en takken slijt het gebit extra goed van, veel meer dan van bloemkool.

Kool kan gas veroorzaken, maar mijn konijnen eten gewoon bloemkool. Maar euh, hoe kan ze per ongeluk een halve bloemkool eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je merkt toch wel dat je konijn in de koelkast springt?

jij misschien maar ik niet want ik was aan het telefoneren en was helemaal aan de andere kant van de kamer toen ik eindelijk klaar was (was heel lang gesprek) en ik wou dat pak terugzetten zag ik Fluffie aan de bloemkool zitten en de andere 3 zo onder de coolkast zo van lekker dan wij mogen niks en jij wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel toevallig dat jouw konijn op dezelfde dag als het konijn van Ilse iets onderuit de (koel)kast weet te pikken zeg.

En dan ook nog eens een halve bloemkool. Tsjonge jonge, daar is een konijn toch wel een half uurtje zoet mee.

Wist je dat het heel slecht is voor het milieu om de deur van de koelkast zo lang open te laten staan?

Ook wordt alles warm en dan kan het eten in de koelkast bederven.

Je moet je konijn niet meer zo veel bloemkool tegelijk geven. Iedere dag een beetje is beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel toevallig dat jouw konijn op dezelfde dag als het konijn van Ilse iets onderuit de (koel)kast weet te pikken zeg.

En dan ook nog eens een halve bloemkool. Tsjonge jonge, daar is een konijn toch wel een half uurtje zoet mee.

Wist je dat het heel slecht is voor het milieu om de deur van de koelkast zo lang open te laten staan?

Ook wordt alles warm en dan kan het eten in de koelkast bederven.

Je moet je konijn niet meer zo veel bloemkool tegelijk geven. Iedere dag een beetje is beter.

ja supper dom van me weet ik maar je hoeft dat van Ilse er niet bij te halen hoor:) niet vervelend bedoeld hoor, jij vast ook niet? maar het is opgelost hihi:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle koolsoorten kunnen gas veroorzaken. Dus daar zou ik wel heel alert op zijn. 2 konijnen bij mij zijn gasgevoelig, dus das altijd opletten met sla, komkommer en koolsoorten. Bloemkool geef ik ze daarom ook helemaal niet.

Als een konijn gas heeft en je doet er niets aan kan hij / zij met 24 uur weg zijn. Dus even goed opletten of je konijn nog goed eeet en drinkt, na het eten van de bloemkool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle koolsoorten kunnen gas veroorzaken. Dus daar zou ik wel heel alert op zijn. 2 konijnen bij mij zijn gasgevoelig, dus das altijd opletten met sla, komkommer en koolsoorten. Bloemkool geef ik ze daarom ook helemaal niet.

Als een konijn gas heeft en je doet er niets aan kan hij / zij met 24 uur weg zijn. Dus even goed opletten of je konijn nog goed eeet en drinkt, na het eten van de bloemkool.

Ik haal 'm er nog even bij, van mijn da:

Kolen geven ondanks wat vaak wordt beweerd GEEN tympanie of gas. Koolsoorten zijn integendeel één van de meest gezonde voedingsbronnen om aan je konijn te geven. Van sla krijgt een konijn GEEN diarree. Sla mag gerust af en toe worden gegeven, doch best niet dagelijks, aangezien het weinig vitaminen en mineralen bevat. Ook kruiden mogen dagelijks worden gegeven.

Vandaar dat ik zei dat de meningen hierover uiteen lopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .