Ga naar inhoud

Geknaag, getrek aan ren..


_Choco_

Aanbevolen berichten

Ik wordt helemaal gek van geknaag, getrek aan de ren. Waarom doen ze dit?

Gizmo is ermee begonnen, en nu neemt Choco dit gedrag over.

Gizmo zet z'n tanden om de tralies van de ren, knaagt eraan of tilt het op en laat het weer los.

Het maakt een hoop kabaal, en vooral s'nachts wordt ik er wakker van.

Oh ja, ze hebben genoeg ruimte, genoeg speeltjes, ze hebben dus ook een maatje.

Wat kan ik doen?

Heeft iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit hier met hetzelfde probleem. de ren staat op een kleed, en daaronder ligt laminaat, dus echt vastpinnen kan niet. bij mij tillen ze het ook steeds op. als t te ver gaat en ik er 's nachts last van heb dan duw ik miesje een stukje opzij en zeg ik ook dat het niet mag, dan luistert ze even maar ze doet het zo weer. Is dit gedrag ook af te leren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@elnienkjo Ik ga eigenlijk gelijk kijken en zeg 'nee! dat mag niet' maar ik denk dat ik ze even ga negeren als ze dit doen. Misschien dat dit helpt? Maar waarom doen ze dit? Vinden ze me niet lief en plannen ze een ontsnapping?

Ben aan het sparen voor deze ren: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooi_ren/ren/metaal/284844

@kellydia Lastig he? Ik heb de ren hier ook op het laminaat staan, dus vastzetten gaat inderdaad niet. Las ook ergens dat dit vragen om aandacht is.. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het echt een spel is hoor. Doen ze vooral om het geluid dat het maakt.

Als ik ga voederen zijn er zelfs die met hun inox eetbak beginnen smijten. Doe ik mijn ronde voor groenvoer dan beginnen die opnieuw.

Het rare is dat het vooral hier de rammen zijn die zo graag lawaai maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn doet dit sinds hij weet dat hij door het deurtje naar buiten. Ondanks zijn grote ren en zijn vriendinnetje zit hij liever in de tuin. Dat heeft hij afgelopen dinsdag nog voor elkaar gekregen ook. Hij weet hoe het deurtje van de ren open moet dus hier zit die vast met tyrips... (ofzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .