Ga naar inhoud

Castratie Mocca


noemsi

Aanbevolen berichten

Aankomende donderdag wordt Mocca dan eindelijk gecastreerd.

Ze zit nu al een paar weken apart omdat haar vervelende gedrag te erg werd voor mijn andere voedster.

Ik zelf vond haar ook best wel vervelend doen af en toe. Ze is echt heel erg onzindelijk, terwijl de andere twee het netjes op het toiletje doen.

Ze is best wel aggressief, als in veel met dingen smijten en stuk knagen.

En ze heeft zelfs mijn hondje aangevallen en 1 keer mij.

Kortom er moet wat gebeuren. Volgens mijn dierenarts heeft de castratie 9 van de 10 keer een positief effect op het aggressieve gedrag van het konijntje.

Ook vonden ze 3 jaar nog hardstikke jong voor een castratie, dus daar hoefde ik me ook geen zorgen over te maken.

Ik hoop echt zo dat ze er rustiger van wordt, zodat ze weer terug bij de groep kan.

Wanneer mag dat ongeveer? Las ergens op internet dat het 6 weken duurt voordat de hormonen uit haar lijf zijn, klopt dit?

Begin nu best wel nerveus te worden. Vind het vreselijk als mijn beestjes onder narcose moeten. Ook al is Mocca de laatste die gecastreerd moet worden en het met de andere 3 ook goed ging.

Moet toch ff van me af schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Echt wel spannend!!! Nu het steeds dichtbij komt wordt ik steeds nerveuzer. Probeer niet rond Mocca nerveus te zijn want straks voelt zij het aan. Maar heb al een paar doem dromen gehaald dat ik gebeld wordt door de dierenarts dat ze het niet gehaald heeft. Of dat ze thuis inene dood in haar hokje ligt nadat ze geholpen is.

Weet dat het niet zo hoeft te gaan, maar dit heb ik dus altijd als 1 van mijn dieren onder het mes moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken je bezorgdheid heel goed, mijn heren zijn nu bijna 3 weken geleden geholpen.

Je wilt niet weten hoe zenuwachtig ik was, eenmaal thuis aten ze al meteen andijvie, alleen die nacht hebben ze niks gegeten en niet gekeuteld. Alles in huis gehaald wat ze normaal lekker vonden, maar helaas. Ik kon meteen pijnstillers halen, ze hadden dus nog last van het wondje, daarna ging echt alles super! Ik heb ze zeker 1,5 week in het hok gehouden op handdoeken en gewoon lekker rust gegeven, ookal hadden ze soms de dolle 5 in hun hok haha!

Ze zien er zo zielig uit als ze terug komen, arme mannen. Maar het gaat nu ook kei goed, 1 van hen zit al lekker met m'n voedster. De andere word gekoppeld over 3 weken. Dus allemaal spannend. Maar het is normaal dat je bezorgd bent, ik vind het juist goed! Als het je allemaal niks doet, dan klopt er ook iets niet toch? :) Heel veel sterkte, en als er wat is, gewoon posten en/of de DA bellen! (Ik heb er 's morgens ook om 07:00 er bed uit gebeld). :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het helpt ook niet echt mee dat ik een voedster tijdens de narcose verloren ben. Zij ging wel niet voor een castratie maar toch. Het blijft wel elke keer in mijn hoofd spoken.

Ben wel al begonnen met het opbouwen van distels eten. En ga ook nog wat witlof en wortel enzo halen. Ze eet nu ook het snelste groenvoer dus ik hoop dat ze daardoor sneller gaat eten. Ook heb ik wat gemengd voer mee genomen voor het geval dat ze haar eigen brokjes niet wil hebben.

Volgens mij krijg ik al pijnstillers mee van de dierenarts. Het is immers een voedster dus die operatie is wat zwaarder. Weet eigenlijk niet of ik ook ab mee krijg, maar dat zie ik donderdag wel. Was met de hond iig wel het geval.

Ze vertelde wel al dat ze gasverdoving gebruikte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben weer terug. Ze was inene heel rustig in haar reismandje :-p

Maar ze was er wel zelf ingehupsd. Ze heeft voor het vertrek nog even wat gegeten en in haar mandje heb ik wat paardebloembladeren gedaan.

Na ongeveer 1 uur kon ik haar ophalen.

Dus het in spanning afwachten is begonnen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tot nu toe nog druk aan het verbouwen geweest. Het hok van Mocca is nu mooi schoon en helemaal bedekt met een oud gordijn. Eerst zat ze nog half op het parket, zal de huisbaas niet zo blij mee zijn :-p

Toen heb ik nog de helft van de andere twee iets groter gemaakt. Die hebben er nu weer bij 1 vierkante meter bij. Iig voor 2 maandjes. Daarna gaan ze naar buiten toe.

Straks nog even naar de winkel om eten enzo te halen voor Mocca en mezelf. Ik denk dat ze nu zo'n beetje onder het mes zal liggen of dat ze net klaar zijn. Maar wil nu nog geen telefoontje krijgen hoor. Met dat konijn dat overleden was belde ze dus na een uur al dat niet meer was. Als ze rond 1 uur bellen dan is het goed. Maar meestal bel ik zelf al. Omdat ik inderdaad niet kan wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net gebeld door de dierenarts.

Mocca bleek behoorlijk schijnzwanger te zijn. Haar melkklieren waren zelfs aan de gang, daar kwam dus ook wat uit. En haar buikje was behoorlijk gezwollen door die schijnzwangerschap.

Dat verklaard wel behoorlijk waarom ze zo aggressief was de laatste tijd.

Ik mag haar nu pas om 3 uur ophalen omdat ze nu nog niet helemaal wakker was en ze zeker willen weten dat het goed met haar gaat voordat ze weer naar huis mag.

Ik krijg pijnstillers en antibiotica mee en ook dwangvoer.

Ze geven nu antibiotica mee vanwege die schijnzwangerschap.

Dus ik moet nu nog 3 uur wachten tot ik haar mag halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeeeeh, Mocca is weer thuis.

Met een hele lading aan medicijnen. Antibiotica, pijnstiller, darmstimeleerders en een potje dwangvoer voor het geval dat.

Ze had daar wel wat dwangvoer gegeten. Uit een bakje, dus dat scheelt mij hopelijk weer wat dwingwerk. Groente had ze nog niet zo'n oog naar.

Thuis in het hok sprong ze meteen uit haar reismandje. Ze heeft al wat water gedronken en ligt nu naast de tralies van de andere konijntjes bij te komen.

Ben echt zo blij dat ze weer thuis is.

De dierenarts zei alleen nog dat ze te dik is. Dus ze moet ook maar op brokjes dieet. Ze vertelde dat ze zelf niet elke dag brokjes gaf. Wel hooi, water en groen maar brokjes om de dag.

Dus ze gaat iig minder brokjes krijgen.

Denk dat als ze naar buiten toe gaan dat ze dan ook wel zal afvallen, maar dat is over ongeveer 1,5 a 2 maanden pas zover.

Wat de dierenarts me niet kon vertellen is wanneer haar hormonen uit haar lijfje zijn. Want als dat zo ver is wil ik haar weer bij de andere twee zetten.

Daar wacht ik uiteraard 2 weken nog mee, maar wil wel weten of het dan al kan of dat ik beter nog wat langer kan wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocca heeft inmiddels een paar hapjes witlof gegeten en een hapje wortel. Ze drinkt best wel veel. Heb het waterbakje al 2 keer bijgevuld. Ze heeft nog niet gekeuteld dus daar zit ik nog in spanning op de wachten.

Verder is ze veel haar vachtje aan het wassen. Ik zie nl nog rodere plekken op haar vacht waar ws bloed op heeft gezeten. Omdat ze wit is kan je die plekken goed zien. Maar ze zit niet aan haar wond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:frown:

Mocca komt maar niet op start. Ze heeft wel miniscule beetjes gegeten, maar heeft nog steeds niet gepoept. Vamorgen zat ze zelfs helemaal te trillen.

Arme meid, ik ga toch maar wat dwangvoer met spuit naar binnen proberen te werken want ze eet het ook niet zelf uit het bakje zoals ze bij de dierenarts deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help!!!!!!

Mocca heeft nog steeds niet gekeuteld. Begin me nu echt zorgen te maken.

Ik heb haar sinds 6 uur elk uur 3 ml dwangvoer gegeven. Dit heeft ze netjes opgegeten. Maar ze poept dus nog steeds niet.

Ik durf zo echt niet te gaan slapen :(

Wat kan ik nog voor haar doen? Ze krijgt al pijnstillers, antibiotica en darmstimulerend spul.

Hoe kan ik verder haar darmpjes weer op gang krijgen?

HELP HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga morgen ook bellen als ze nog niet gepoept heeft.

Heb de dierenarts vandaag ook gesproken. Die maakte zich toen nog geen zorgen maar vond wel dat ze dus vanavond moest poepen.

Dat ze niet zoveel at was niet zo erg, maar ik heb wel aangegeven dat ik zodra ik weer thuis was zou beginnen met dwangvoer omdat ze witlof niet zo heel voedszaam vond.

Verder gaf ze wel aan dat als ik vragen had dat ik mocht bellen. Maar ja niet op dit tijdstip natuurlijk.

Hoop nog steeds dat ze wel poepjes gaat neerleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds geen keutels :(

Net de dierenarts gebeld.

Die vind dat we de ochtend nog moeten aankijken en als ze vanmiddag nog niet heeft gepoept dan weer terug bellen.

Volgens haar doe ik alles wat ik kan doen, (dwangvoer, beetje masseren, antibiotica, pijnstiller, darmstimuleerspul).

Enige wat ik nog erbij zou kunnen doen is haar wat beweging geven. Dus haar hokje staat nu open dat ze rond kan hupsen.

Denk dat ze dat wel doet zodra de hond te dichtbij komt :P

Dus als iedereen even wil bidden, duimen of wat dan ook voor poepjes. Ga ik ook doen.

Nu moet ik zelf nog eten. Zou het zo vergeten door de stress. Heb ook al niet geslapen vanacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .