Ga naar inhoud

Maden in de hokken


Lucky36

Aanbevolen berichten

Ik was net het hok van mijn konijntje aan het schoonmaken, en toen zag ik maden. Dit is al eerder gebeurd, toen had ik gaas voor de hokken gespannen ( zo'n gaas dat je boven je bed hangt tegen de muggen ).Maar nu zitten ze er gewoon weer! Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat er toch nog vliegen binnen kunnen komen

anders zou ik het ook niet weten

maar wel heel vervelend natuurlijk

kijk ook je konijnen even goed na

misschien de wctjes nog vaker verschonen

ik zeg niet dat je ze niet genoeg schoonmaak hoor

ik hoop dat er nog iemand tips voor je heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan misschien komen door het warme weer? met het weer van afgelopen weekend maar ik veel vaker alles schoon dan normaal. ik veeg alle keuteltjes die in de ren liggen een paar keer per dag op om onder andere maden/vliegen te voorkomen en de wc met hun plas maak ik ook vaker schoon.

misschien kan het daaraan liggen, want je zou denken als het erg schoon is komen er geen vliegen en maden. wie weet helpt citronella ook, ik heb geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het laatst ook. Heb toen het hok goed ontsmet en droog laten worden en daarna gewoon weer kattenbakkorrels erin gedaan.

Daarna geen last meer gehad. Maar naar mijn gevoel gaat het wel heel snel want ook ik maak iedere dag de hokken schoon.

Ook heb ik toen mijn konijn heel vaak heel goed nagekeken omdat ik bang was voor eitjes in mijn konijnn. Maar ik zag gene dikke vliegen alleen kleine vliegen in mijn tuin dus later was ik wel gerust gesteld.

Kun je gewoon alle citronella gebruiken voor in de hokken en poepbakken?

Is dat niet giftig? Of moet je gewoon citroensap nemen?

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .