Ga naar inhoud

Mijn konijn likt het andere konijn kaal


Guldenroede

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen. Wij hebben sinds twee maanden konijnen en ze zijn reuze gezellig samen. Maar het ene konijn likt erg graag. Dat doet hij bij ons ook en dat is best lief. Maar bij het andere konijn likt zij vrij fanatiek de hele tijd op dezelfde plek en dat levert kale plekken op tot bloedens toe.

Als we ze uit elkaar halen groeit het haar gewoon terug, dus het is geen huidziekte. Een liksteen hebben we ook al opgehangen, maar dit verhelpt het niet. Weet iemand wat we hier aan kunnen doen, en waarom het konijn telkens meteen op dat plekje wil likken? Met name onder het rechteroog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt hulp kan ik je niet geven, maar in elk geval moet je die liksteen snel weghalen, want een konijn heeft die extra mineralen NIET nodig. Het kan er juist nierstenen van krijgen en zo. Dus snel wegnemen!!!

En hopelijk zijn er hier anderen die je wel nuttige tips kunnen geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Mijn Spoet is ook zo'n likkebeessie bij Roos. Roos is dan ook de baas. Ik dacht ook dat er niets was, maar ben voor de zekerheid toch even langs de Dierenarts gegaan. Toch schurft. Mijn nijntjes zijn ook nog erg jong, 4 en 5 mdn, dus misschien vergelijkbaar. Ik heb ook nog nagevraagd hoe het zit met zo'n stenen, de reactie was dat als ze die niet binnen een maand ophebben (met z'n 2en) dat ze hem dan wel gebruiken, maar niet te veel. Daarna weer een tijdje zonder etc.. Mijn nijntjes hebben er dus wel een en deze hangt volgens mij al bijna 3 maanden en is nog lang niet op. De vraag is dus wat jouw nijntjes met de steen doen! Ik weet dat niet iedereen dit met me eens is... sorry alvast voor deze mensen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .