Ga naar inhoud

Nederlands warmte record..


Nicky_the

Aanbevolen berichten

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet doen. Geniet ervan, je kan het weer toch niet veranderen. Bij mijn weten is het alleen het warmste weekend sinds 1994. Dat wil niet zeggen dat het niet ieder jaar wel eens zo warm is.

Het was hier vandaag 34 graden en de konijnen leven nog. Dus geniet van die 32 graden die je morgen hebt, icepod, vers koel drinkwater, schaduw, koel zand en meer kan je er ook niet van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet doen. Geniet ervan, je kan het weer toch niet veranderen. Bij mijn weten is het alleen het warmste weekend sinds 1994. Dat wil niet zeggen dat het niet ieder jaar wel eens zo warm is.

Het was hier vandaag 34 graden en de konijnen leven nog. Dus geniet van die 32 graden die je morgen hebt, icepod, vers koel drinkwater, schaduw, koel zand en meer kan je er ook niet van maken.

Nee, het zou morgen de warmste dag ooit gemeten in NL zijn..

Ik moet idd minder stressen ;) Is helemaal niet goed voor een mens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben precies zo! Ben vandaag de heledag in de weer geweest om de beestjes het zo koel mogelijk te maken. Paar keer n emmer over de tegels gegooid zodat die ook lekker zouden afkoelen, ze staan lekker in de schaduw, geregeld lekker verse groentes uit de koelkast. En wat bij mij goed werkt, ijsblokjes van plastic in hun drinkbak leggen. Dat houd het lekker koud, je moet natuurlijk wel in de gaten houden of ze er niet aan knabbelen, maar dat heb ik ze bij mij gelukkig nooit zien doen. :) Verder lekkere koelelementen of bevroren flesjes water in hun hok & ren leggen.

Denk dat hun het koeler hadden dan mij vandaag, met dat op en neer geren. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou me ook niet te druk maken hoor. Ik moet alleen met regelmaat aan die arme zieltjes in te kleine hokjes denken die hebben het pas zwaar met dit soort warmte. Wij zijn constant in de weer met vers drinkwater (en dan lebbert de hond het liefst het warme smerige water uit de parasolvoet op), koude elementen bij de nijnen, de hond word hier regelmatig het zwembad ingeknikkerd en de poezen zoeken zelf het koelste plekje op. Zelfs mijn oppas caafjes van de buren heb ik hier in een rennetje in de tuin staan omdat het binnen ontzettend warm is. Meer kun je niet doen. Het enige wat ik jammer vind is dat ik het niet aandurf om ze alleen te laten om lekker naar de kust te gaan maar goed dat is mijn overbezorgde ik.

Gewoon lekker genieten en je niet te druk maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat het snel afkoelt hoor, niet heel erg, maar mag echt wel wat minder! Ik kijk nu al zo tegen morgen op. Ik kan gewoon zelf niet lekker naar 't strand gaan, omdat ik me dan zorgen om de nijnen heb, en ze goed in de gaten wil houden. :$

Hahaha ik schreef precies hetzelfde. Daarom bedoel ik er zijn er genoeg die de beestje opsluiten in huis met die mooie weer en zelf lekker de verkoeling opzoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik niet goed begrijpen. :$ Ik heb eerder 't beste voer met de beestjes dan met mezelf.. Puur omdat hun zo afhankelijk zijn van ons.

Ik ook niet maar je zult ze de kost moeten geven......Hoop overigens wel dat het maandag een stuk is afgekoeld want dan ga ik me echt zorgen maken want dan moet ik werken en de temperatuur hier in huis is zelfs met zonneschermen uit opgelopen tot 27 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gelukkig nog maandag vrij, en volgens het weer bericht hier gaat het dinsdag flink onweren.. Dus hoop wel dat het afkoelt ipv dat het benauwd gaat worden.. De kant waar de nijnen normaal gesproken binnen staan, staat de heledag de zon op, en dat is hier ook niet meer te houden. Ik heb ze sinds gister de heledag en nacht lekker buiten in hun hok met een rennetje, dus dat scheelt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat hier dus niet. Ik heb er een in de ren zitten buiten en een binnen (die mag vrij in de tuin onder toezicht) omdat ze nog niet gekoppeld zijn. En dan nog de poezen en de hond pff moet er niet aan denken vraag me af hoe anderen dat doen maar weet wel dat ik op dit soort dagen niet lekker op mijn werk zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij hoeft dit al helemaal niet hoor pfff ik verlang naar een pak sneeuw haha.

Heb de 3 opvang konijnen(zijn wel al geplaatst maar net gecastreerd) maar naar de schuur verhuisd daar is het heerlijk. Ben wel 6x dood gegaan ondertussen zeg maar ze zitten koel. Cody en Jane hebben de hele tuin zo'n beetje. Sinds een paar dagen ook de wei erbij maar die mutsen gaan er niet op. 's morgens zie je ze rondhuppelen en de rest van de dag liggen ze onder de aanhanger terwijl ze heerlijk op het gras in de schaduw kunnen liggen. Ik zou morgen de hele dag weg maar maak me te druk om de beestjes. Ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die overbezorgd is:whistle2:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat hier dus niet. Ik heb er een in de ren zitten buiten en een binnen (die mag vrij in de tuin onder toezicht) omdat ze nog niet gekoppeld zijn. En dan nog de poezen en de hond pff moet er niet aan denken vraag me af hoe anderen dat doen maar weet wel dat ik op dit soort dagen niet lekker op mijn werk zit.

Mijn honden liggen op het koele laminaat. Met het oplopen van de temperatuur gaat de achterdeur dicht zodat het binnen zo koel mogelijk blijft. 's avonds zodra het buiten koeler is als binnen, gaat de deur weer open. Het was hier 26 graden in huis en volgens mijn buiten thermometer was het buiten 36 graden (volgens het weerbericht 32 graden). Wij hebben achter ook de zonkant, op de ramen.

De honden worden met deze hitte maar heel kort uitgelaten omdat ze genoeg hebben aan het warme weer, vooral mijn oude hond. Mijn poes zoekt de koelte altijd op.

Op het moment dat de zon zo danig draaid dat ik geen schaduw meer op het konijnen verblijf kan creeren leg ik er handdoeken op en zet ik de ren open zodat ze een schaduwplek kunnen zoeken, maar vaak blijven die gekkerts dan in de ren liggen..

Tussen 13.30 en 15.00 uur krijgen de konijnen ook nog de icepod die dan tot 's avons blijft liggen. Tussendoor vers water en groentes met extra vocht.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zit het duo binnen en ben ik gistermiddag weggegaan en net pas thuisgekomen, maar dat hoeft ook geen problemen te geven. Ze krijgen hier een bak water en een fles water, de bak kan ik zeker als tip geven; vooral met dit weer drinkt een bak water voor een konijn vele malen beter & sneller dan een fles.

Verder groenvoer en een 2literfles uit de vriezer bij ze neergelegd, het zag er bij thuiskomst nou niet echt uit alsof ze oververhit waren. Maarja, het was slechts 26 graden binnen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ons ook een beetje ongerust gemaakt, maar de nijnen weten zich prima aan te passen. Ze houden zich heeeeel rustig, komen gelukkig wel hun natjes en droogjes halen, en zoeken de koelste plekjes op.

Mijn tip zou zijn: lekker laten. Ze redden zich wel. Zie je dat het onder hun mondje nat wordt, dan zijn ze wel oververhit en kun je ze beter binnen halen. Maar ik geloof niet dat dat snel gebeurt in de schaduw en volledige rust.

Ik moet zeggen dat ze echt weinig drinken hier, maar misschien komt dat omdat ze tussendoor vochthoudende groenten krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de konijnen naar binnen gehaald. Binnen blijft het constant 25 graden (geen airco ofzo, gewoon een fijn huis :biggrin: ) en buiten zitten ze op een patio. Het werd bij ons dus al ruim 35+ graden zonder een zuchtje wind. Echt niet te houden gewoon.

Dus ze hebben heerlijk binnen languit gelegen in de keuken. Volgens mij hebben ze zich prima vermaakt. Uurtje geleden mochten ze weer naar buiten, maar ze bleven toch nog even lekker binnen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen nacht werden we overigens gewekt omdat ze hun HELE waterbak leeg hadden en daarom maar gingen stampen.. Slimme dieren!

hahaha zie......ze redden zich wel. Ik loop overigens ook op dit soort dagen extra vroeg wel een grote ronde maar in de middag ook heel kort en dan laat in de avond weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben we het echt zwaar gehad.

De gewone buitentermometer stond hier het hoogst vandaag op 37 graden en de digitale die ook de buitentempratuurmeet mete een tempratuur van 39 graden.

Heb bijna 2 fransen af moeten geven maar heb gelukkig snel genoeg gehandelt.

Ik had de ene in de ren buiten in de schaduw op de koude tegels gezet met flessen water uit de vriezer en de andere binnen in de gang op het koude laminaat gelukkig ging het na een tijdje weer beter.

De rest had nergens tot weinig last van zelfs mijn oude ram van 9 jaar en een hartafwijking had nergens last van hij lag gewoon op zijn dooiegemakje onder in zijn ren in de schaduw rond te kijken.

Morgen nog een dag en nog heter hou men hart echt vast hiero heb de vriezer al weer vol liggen na morgen gaat de tempratuur om laag gelukkig.

hier ook 4 a 5 maal het water verversen maar dan 22 x 5 en ben heel de dag met de tuinslang in de weer voor afkoeling voor de dieren en flessen water uit de vriezer en ice pods ik sleep er de hele dag mee nu pppffff heb zelf geen tjd om te zitten en ga ook niet van huis weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze ook behoorlijk liggen puffen. De ice pod werd dankbaar als maatje gezien :yes: en heb nu enkele flessen ook nog in de diepvries liggen zodat ik morgenmiddag snel kan wisselen als de ice pods weer warm zijn.

Ik hou ze extra in de gaten. Morgen middag zijn wij even weg op visite en kijkt me dochter regelmatig en water verversen en flessen wisselen.

Ze liggen de hele dag in relax stand en ik geef ze ook pas laat hun eten want ik merk dat ze dat niet boeit als het nog zo warm is, merken jullie dat ook?

Als het betete afkoelt dan eten ze alsnog alles op gelukkig :-)

aangepast door rabbitmams_miriam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helaas niet eens thuis voor de nijntjes in dit warme weekend. Dus ik heb maar de luxaflex potdicht gedaan. Dan zitten ze wel wat donkerder maar het is dan wel voor ze uit te houden. Hun zitten kouder dan ik iig want ik moet de hele dag zweten op mijn werk. Had liever bij de konijntjes in het hok gezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .