Ga naar inhoud

Spuitjes zonder naald


Gast

Aanbevolen berichten

Dit komt in de EHBO-kist. Moeten daar nog meer dingen bij die je zo kan krijgen zonder naar de dierenarts te moeten??

Spuitjes

Tekenpen

Thermometer

ice-pod

snugglesafe

steriele gaasjes

leukoplast soft

metacam

kamillethee

rescue remedie

cavasan

klein rolletje verband

betadine

infacol

wattenstaafjes

vlooienkam

melolin compressen

En wat gebruiken jullie als ehbo doos?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon van verschillende groottes wat halen, dan heb je altijd genoeg mogelijkheden.

Ik denk dat je je niet te druk moet maken hoor. Ik heb geen EHBO-doos voor mijn konijnen. Heb wel altijd spuitjes in huis, maar das niet bedoeld voor medicijnen, want daarvoor moet je toch eerst naar de dierenarts. Ik heb spuitjes voor als ik water moet toedienen of dwangvoeding (voor als ik niet direct bij de dierenarts terecht kan, heb ik wortelhapje van Olvarit). Verder kun je toch niet zoveel zelf aanklooien bij konijnen, ze kunnen snel doodgaan en daarom ga ik altijd meteen naar de dierenarts als iets niet goed lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus van alle formaten wat?

20 ml

2 ml

50/60 ml

5 ml en 10ml?

ik zal wel een tekenpen, thermometer, ice-pod, snugglesafe nodig moet hebben enzo

vlooienkam

beetje van die staandaart dingen lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus van alle formaten wat?

20 ml

2 ml

50/60 ml

5 ml en 10ml?

ik zal wel een tekenpen, thermometer, ice-pod, snugglesafe nodig moet hebben enzo

vlooienkam

beetje van die staandaart dingen lijkt me?

Ik denk dat 20ml wel groot genoeg is voor de grootste. Daarnaast zou nog een paar 1ml spuitjes meenemen, die zijn echt het makkelijkste in een konijnenbekkie ;)

Die standaard spuitjes die bij antibiotica/pijnstiller etc zitten gebruik ik nooit, pak dan altijd een 1ml spuitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg ze toen ik daar toch op consult was, twee doosjes medicatie kost en daar kleine spuitjes bij kreeg, en ik kreeg een middelgrote en echt grote spuit toen ik ook dwangvoeding kocht. Dus het zal vast bij de prijs inbegrepen zijn.

Weet je wat, anders bel je je dierenarts gewoon eens. En als je geen dierenarts hebt, dan zoek je er een op die het dichtste bij is. Dan zeg je dat je graag wat spuitjes zonder naald wil hebben voor een konijn, liefst een kleine, middelgrote en grote. En dan vraag je wanneer je die zou kunnen ophalen, en wat ze daar voor rekenen.

Voor iemand van 1993 moeten we wel heel veel uitleggen zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die spuitjes zijn wel handig om in huis te hebben, verder heb ik altijd wel een potje olvarit wortel of dwangvoeding in huis voor het geval dat. verder pijnstilling maar dat was het, want de dierenarts is 24/7 te bereiken en de winkels zijn 6 dagen open, de AH zelfs 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .