Ga naar inhoud

Naar de DA voor Pooh of niet??!???! reageer plzz


Adelinee

Aanbevolen berichten

Hoezo zij moeten afhandelen? jij hebt de keus gemaakt een huisdier aan te schaffen, daarbij heb je besloten dat je ook weet dat er DA-kosten bij kunnen komen. En dus besloten dat het dier geld mag kosten.

Natuurlijk is het niet netjes dat ze een dier dat ziek is hebben verkocht, als ze dat al wisten, maar ik zou liever zelf naar een kundige DA gaan, (zo snel mogelijk)dan de handel te laten bepalen wat er gebeurd..

Voor de winkel is ieder konijn even veel waard, voor jou is dit konijn belangrijk! Ik raad je aan niet te veel te rommelen en aan te kijken, maar een strak behandelplan te maken met een DA.

ohh sorry ik zag hm over het hoofd..

ze hebben op de site staan als het dier ziek is kan je terug komen en hun doen er dingen aan en als het niet werkt gaan ze de dierenarts er bij halen.

Ik heb de DA gebeld maar ze wist natuurlijk niet heelemaal niet wist wat ik bedoelde en ze zei inderdaad antibiotica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar bij mijn weten geef je antibiotica niet door het water maar direct in de bek zodat je weet hoe veel er binnen komt, moet een dier als het 'iets' heeft helemaal gecheckt door DA, temperatuur + darmen luisteren + hartslag+ oren + gewicht.. (mssn neit altijd alles tegelijk) maar wel door een DA gecheckt.

Ik vind het vervelend te lezen dat er zo lijkt het word aangerommeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel antibiotica voor in het water hoor.

Maar wat ik bedoelde met mijn opmerking hiervoor was dat ik denk dat ze in die dierenhandel op de moment inderdaad sukkelen met een virus en daardoor haar iets kunnen meegeven van de medicijnen die zij ook gekregen hebben.

Of dat dit zo slim is ? Het is zelfs niet wettelijk ? Enkel een dierenarts mag zulke medicijnen verhandelen omdat hij het dier zelf bekeken heeft.

Voor hetzelfde geld mankeert jouw konijntje iets volledig anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is rommel van Beaphar dat in Nederlandse dierenwinkels verkocht mag worden, er zijn meer 'dierenhandelaren' die dit product verkopen.

Hoe bouw je resistentie op? Door er zo onzorgvuldig mee om te gaan.

Bovendien, zoals eerder aan gegeven: medicatie door water geven: je weet nooit hoeveel het dier binnen kijkt. Zeker bij antibiotica is dat gevaarlijk, omdat dit echt niet onder gedoseerd mag worden (ivm resistentie) en haal je uiteindelijk je doel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin had precies hetzelfde en ook van de dierenwinkel dat spul van beaphar gekregen. Op mijn advies is ze toch naar de dierenarts gegaan en heeft hele sterke medicijnen gekregen. Konijntje was binnen 48 uur toch dood.

Snot is echt heel serieus en als je kosten wilt besparen kan je beter NU naar de dierenarts dan wachten.

Die dierenhandel maakt het geel bal uit of het konijn dood gaat of niet, dan geven ze toch gewoon een nieuwe alsof het een ding is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is besmettelijk ze heeft bijna heel de dag niet geniesd en ook geen snot ook nix aan dr pootjes ik hou even haar gewicht bij dat ze niet afvalt ze eet nog steeds goed en ze drinkt plast keuteld ook goed.

het helpt anders wel. en ze is echt levendiger ze heeft geen snot en niest nog niet waarom is het dan slecht?

Heel mooi. Het kan toch niet goed zijn om meerdere redenen.

- Geen enkele dierenarts heeft jouw konijn gezien dus niemand weet precies wat je konijn mankeert en of er misschien nog meer dingen niet goed zitten die je misschien niet op het eerste gezicht kan zien, maar die iemand die ervoor gestudeerd heeft wel kan zien.

- Je geeft nu antibiotica, maar je weet niet zeker of dit de goede soort antibiotica is, ook weer omdat er geen dierenarts naar jouw konijn gekeken heeft.

- Je geeft het door het drinkwater, maar de ene dag drinkt je konijn meer dan de andere dag. Bij antibiotica is het belangrijk dat de kuur afgemaakt wordt, anders kan de ziekte drie keer zo hard weer terugkomen en helpen volgende kuren minder goed. Resistentie heet dat. Het is dus heel belangrijk dat je het goed doseert. Nu is het warm en drinkt je konijn waarschijnlijk meer waardoor het misschien even lijkt te werken. Over een paar dagen drinkt ze misschien wat minder, ze lijkt nergens last van te hebben maar er kunnen nog wel een paar bacteriën zijn die deze kuur overleven omdat ze niet altijd evenveel voldoende antibiotica heeft gedronken. Je hebt geen enkel middel om dit te controleren. Over een tijdje kan je konijn dan alsnog heel erg ziek worden, maar dan helpt antibiotica niet meer zo goed doordat de bacteriën al gewend zijn aan de antibiotica en is er een goede kans dat er dan niets meer aan te doen is.

ikbedoel vroeger hadden konijnen dit ook nou niet iedereen kijkt er naar en laat het gewoon zitten ook geen internet vroeger dus hadden ze ook nooit geweten wat het allemaal kan doet!

maar ik weet dat vroeger verleden is!

Wat vroeger betreft: Vroeger hebben we inderdaad niks mee te maken. Vroeger deden ze er inderdaad niets mee waarschijnlijk, toen bestond er nog niet eens antibiotica (heel vroeger) en al helemaal niet voor konijnen. Weet je wat ze toen deden? Dan maakten ze het konijn gewoon dood. Als je vindt dat het niet zo slecht was vroeger mag dat ook natuurlijk. Wij gingen er hier allemaal van uit dat je dat helemaal niet wilt. Daar hebben we toch wel een beetje gelijk in denk ik of niet?

ja onze kat is daarvoor ingeeent maar het heerst ook wel.

dusja!

Even nog voor de duidelijkheid: Het niesen van je kat of als je zelf verkouden bent heeft niets te maken met de ziekte die je konijn nu heeft.

Fijn dat je kat er wel tegen in geënt is :)

hoever moeten ze uit elkaar staan?

Zo ver als maar kan. Ik heb even voor je opgezocht op internet, het minimale is twee meter. Maar hoe verder hoe beter.

Goed je handen wassen als je bij het zieke konijn bent geweest, en niet met spulletjes zoals drinkwaterflesjes, bakjes, speelgoed enzo van het ene konijn naar het andere konijn.

ik had eerst zaagsel en ben overgestapt op hennepvezel!

Goedzo! Heel fijn voor je konijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flap had bij mij in het begin zaagsel als bodembedekking. hij is beginnen niezen en overmatig zijn ogen en neus wassen. de da zei uiteindelijk dat het er meteen uit moest en dat als gevolg daarvan hij ook een bacteriële infectie had aan zijn oog dat ook verzorgd moest. nadat het zaagsel eruit was is het meteen gestopt ^^. snotteren heeft hij echter nooit gedaan toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .