Ga naar inhoud

High quality snack van de action


Oeps2012

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Thuis heb ik 4 hollandertjes zitten. 2 mannetjes en 2 vrouwtjes. Ze krijgen van mij 1x daags een paar high quality snacks van de action. Ze zijn hier echt dol op. Als ik met het doosje rammel vliegen ze letterlijk op mij af. Vaak ga ik op de bank zitten, maar dan is het echt een "gevecht" om wie het eerste snackje krijgt. Nu zit ik te denken weet iemand meer van deze snoepjes? Zijn ze wel goed voor mijn konijnen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ook, volgens de verpakking is het mais met zonnebloemolie en kleurstoffen.

De konijnen krijgen deze absoluut niet bij mij, de ratten krijgen er af en toe 1...

ruw eiwit 8%

ruw vet 5,7%

ruwe celstof 2,2%

ruw as 1,2%

Calcium totaal 0.02%

Fosfor totaal 0.3%

Natrium totaal 0.01%

Kleurstoffen: E102-110-124-131

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze als 'snoepje' een biksje van ander en kwalitatief goed voer. Momenteel is dat Care+, daarvoor SS.

Maar uiteindelijk rennen ze voor hun eigen voer net zo hard en zijn ze er net zo gek op, net als op hun groenteschotel en een tak... op bijna alles eigenlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha het maakt hun ook niet uit. Denk dat het meer voor de mensen bedoeld is. Dan lijkt het of er echt "groenten" inzit. Weet iemand wel gezonde en lekkere "snoepjes" voor de konijnen?

Bij caviakruiden.nl verkopen ze 'ruiten'. Momenteel hebben ze rodebieten ruiten. Dat zijn harde snoepjes, gemaakt van 100% rode bieten. Hier zijn ze er dol op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij caviakruiden.nl verkopen ze 'ruiten'. Momenteel hebben ze rodebieten ruiten. Dat zijn harde snoepjes, gemaakt van 100% rode bieten. Hier zijn ze er dol op..

Dank je voor de tip. Daar hebben ze veel kruiden zeg! Genoeg keuzen voor je konijn en gezond. :D Daar ga ik snel wat bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze als 'snoepje' een biksje van ander en kwalitatief goed voer. Momenteel is dat Care+, daarvoor SS.

Maar uiteindelijk rennen ze voor hun eigen voer net zo hard en zijn ze er net zo gek op, net als op hun groenteschotel en een tak... op bijna alles eigenlijk ;)

Ja, heel herkenbaar. :P Ze krijgen van ons standaard biks met selective brokjes als droogvoer. Daar vliegen ze ook net zo hard op af. Bunkeren kunnen ze wel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet echt gezond.. Wat moet een konijn met kleurstoffen?? Alsof het hun uit maakt welke kleur het heeft...

Geef ze gewoon maisblad..

Ik heb gekeken naar andere producten, maar in bijna alles zitten kleurstoffen. Ook in voer. Denk dat je het beste puur natuur kan houden. Heb vandaag allemaal kruidenhooi gehaald en gedroogde kruiden. Kennen jullie dat speelgoed van nature first? Is allemaal van riet of hooi. Kunnen ze fijn mee spelen en is nog gezond ook :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man wilde ze van de week meenemen, maar het mocht niet van mij. "Nee, groente is veel gezonder en lekkerder voor ze." Vond het er gewoon chemisch uitzien en dankzij dit forum wist ik dat dit onder de snoep valt. ;)

Maar denk dat als je ze af en toe wat geeft, het niet veel kwaad kan toch? Zie reactie hierboven. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk zou ik om te snoepen ze ook wat anders geven dan die knaagsticks. ik heb het idee dat een stukje appel dan gezonder is. het zal af en toe denk ik geen kwaad kunnen maar dagelijks een paar knaagsticks, dat lijkt me niet zo goed. zijn ook dikmakers toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knaagsticks zijn inderdaad dikmakers.

Het probleem bij mijn nijntje is ook nog dat als ze een knaagstick heeft, ze dit in een kwartier helemaal op eet en vervolgens zo vol zit dat ze haar normale voer/hooi niet meer eet. Na die eerste knaagstick heeft ze er geen meer gehad. Zit nu dus nog steeds met die dingen in de kast (kreeg ze bij het hok).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren allerlei gedroogde kruiden en kruidenhooi in huis gehaald. Vinden ze heerlijk. EEn knaagstick krijgen ze heel soms. Het is ongezond en een dikmaker, maar je geeft je eigen kinderen soms ook een Snoepje :P ik denk dat er trouwens meer dikke kinderen rond lopen, dan konijnen :P

Ow, bedankt voor de tip van 10% korting. IK ga gauw eens kijken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man wilde ze van de week meenemen, maar het mocht niet van mij. "Nee, groente is veel gezonder en lekkerder voor ze." Vond het er gewoon chemisch uitzien en dankzij dit forum wist ik dat dit onder de snoep valt. ;)

Maar denk dat als je ze af en toe wat geeft, het niet veel kwaad kan toch? Zie reactie hierboven. :)

Nee, denk het ook. Als jouw verhouding qua eten bij 80% hooi, biks, 15% groenten/fruit en 5% andere snacks blijft kan dat geen kwaad kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, denk het ook. Als jouw verhouding qua eten bij 80% hooi, biks, 15% groenten/fruit en 5% andere snacks blijft kan dat geen kwaad kan.

idd bij mij is hooi prioriteit , geen hooi? Dan mogen ze geen snoepje :P , zijn net kleine kinderen haha.Gelukkig eten ze prima met deze snoepjes er af en toe bij , worden ze dik? nope krijg ze niet echt lekker op gewicht :) Al zijn de knaagstokjes echt dikmakers , de konijnen bij mijn moeder raken moddervet ervan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij krijgen minimaal 2x per dag vers hooi en pas nieuwe brokjes als het oude op is, dus ook de biks (gemengd voer). En 1x per dag een beetje groente (witlof, wortel, appeltak of gras), niet teveel want anders zie ik de dag erop diarree. Ik had ooit bijna maiskolven meegenomen maar heb het eerst hier gecheckt, blij van want die zijn ook niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat mijn konijnen altijd exact hetzelfde wegen.. Alleen afgelopen winter wogen ze wat meer, maar daar geef ik hun dikke vacht de schuld van. Toen ze die dikke vacht kwijt waren wogen ze namelijk weer exact hetzelfde: 2,2 kilo om 2,3 kilo..

Mais zelf mogen ze wel eten, maar de velletjes kunnen in de darmen blijven hangen. Vandaar dat het afgeraden wordt. Het eerste jaar, mss 2 jaar dat ik mijn konijnen had wist ik ook nog niet zo veel. Ze kregen het toen best vaak en ze zijn er nogsteeds ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .