Ga naar inhoud

Konijnentuintje


kb1988

Aanbevolen berichten

Dat was mijn fout, ik had in mijn hoofd dat het hallucinogeen was, maar het is alleen dat er een stof uit venkel gebruikt wordt om XTC van te maken. Die stof is in grote hoeveelheden giftig.

Dus venkel kan, maar wel beperkt. Ik geef ook bijna iedere dag ieder 1 stukje van de plant, vinden ze heel lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vertrek nu met het volgende boodschappenlijstje:

Wortel

Citroenmelisse

Kamille

Basilicum

Peterselie

Munt(?)

Zodra ik straks begin open ik een fotoalbum. Zal straks eerst aan het graven komen, want de eerder ingegraven buizen zijn niet goed, ik ga iets simpelers doen denk ik.

Fotoalbumlink: https://picasaweb.google.com/116009282966720050472/Konijnentuintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook overdag is de maan er. Je ziet hem niet maar hij hangt daar nog steeds ergens in het heelal.

Het is bijvoorbeeld niet zo dat eb en vloed accuut stil gaan staan op het moment dat de maan onder gaat en de zee overdag verandert in een meer zonder getijden. De maan oefent gewoon zijn invloed uit, ook al zie je hem niet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat laatste lijkt me ook niet erg helpen inderdaad :mdr:

Boeren werkten vroeger veel aan de hand van de stand van de maan, het heeft inderdaad invloed op van alles en nog wat, waardoor je betere opbrengsten krijgt en minder kans op ziekten. Maar door veel gebruik van pesticiden en kunstmest, verwarmde kassen etc. krijg je dat resultaat natuurlijk ook, en dat is makkelijker dan het juiste tijdstip af te wachten. Daardoor weten de meeste mensen niet eens meer daarvan, in wat 'ouderwetsere' landen wordt het nog wel gebruikt (oostblok e.d.).

Maar als je zelf zonder pesticiden en kunstmest wil werken dan is het wel heel handig om gebruik te maken van de stand van de maan want dan heb je er je voordeel bij. Ook bij biologisch-dynamisch tuinieren wordt hier gebruik van gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

2 weken de eerste hand gelegd en vandaag een beetje afgewerkt. Vond het tijd voor de eerste foto's in het fotoalbum dus ook hier.

kon%2520004.jpg

Het huisje is een heel klein beetje ingestort, maar t.z.t. ga ik dit weer vrij graven.

kon%2520005.jpg

Erg netjes ziet het er nog niet uit, maar hier streef ik straks wel naar.

Het gaat v/d week regenen, die wil ik even laten gebeuren om de grond wat steviger te krijgen. Vervolgens ga ik met het zaaiproces beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Tuinkers is heel leuk. Groeit 1 seizoen precies op de plek waar je het hebt gezaaid (ik maakte er op kindertuintjes altijd een letter mee) en als je het zat bent is het zo weg, het is handig om snel en tijdelijk een lege plek op te vullen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .