Ga naar inhoud

Hoeveelheid gedroogde kruiden


KonijntjeHeidi

Aanbevolen berichten

Aha, okƩ. Ben het nooit tegengekomen. Hou gewoon mijn eigen hoeveelheden aan. Ik heb in het begin wel uitgezocht hoeveel er ongeveer in de gedroogde kruiden zit qua voedingsstoffen en hoe dat de ideale aanvulling is op de rest van de voeding, dat hou ik ongeveer aan. Maar dat wisselt voor iedereen, als jij al een biks geeft met bijvoorbeeld veel eiwtten of calcium ja dan zou ik wel minder geven. Verder ben ik er inderdaad niet al te precies mee, mijn moeder geeft bijvoorbeeld meer dan ik, nou ja dat gaat dan om zulke hoeveelheden dat dat me echt niet uit maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zou het neer komen op 12 tot 13 gram per dag. Ik zal morgen eens kijken of dat overeen komt met wat wij geven. Wij mengen trouwens wel een groot aantal kruiden door elkaar en daar geven we van. Niet alle kruiden wegen even zwaar.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is 12 gram dan zo'n heel bakje vol? Dat blauwe bakje?

Ongeveer wel ja, ik heb hier een beetje een onhandige weegschaal staan maar 't regent me te hard om de andere uit de garage te halen :P

@ Babette: Dierenkruiden.nl o.a., en ik bestel het zelf bij webshoplittlefriends.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad veel dan.. Zo veel krijgen ze hier inderdaad nooit..

Ik bestel bij caviakruiden.nl Volgens mij is dat hetzelfde als dierenkruiden.nl. Daar kun je alles uitproberen. Alleen mais, fruit en sparboomscheuten vermijd ik.

Ze hebben er ook rodebieten ruiten. Dat is gemaakt van 100% rode biet, ideaal als snoepje.

Verder hebben ze ook pellets. Dat is ook gemaakt van 100% van het geen dat erbij vermeld staat (kamille pellets is 100% kamille). Het zijn een soort biksjes, maar dan dus kruiden ipv biks voeding. Toch vinden ze deze 'biksjes' minder lekker als de losse kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn binnenkonijnen krijgen wel zo veel denk ik, verdeeld over twee keer. (Althans zij mogen iets meer dan die van jou volgens die richtlijn, 15 gram.) Maar die krijgen daarnaast niet veel dus die krijgen bewust extra.

Nou ja, ik vind zo'n richtlijn sowieso krom aangezien je geen idee hebt wat er naast gegeven wordt.. Dat vind ik met biks toch anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk aan, dank voor alle uitgebreide antwoorden! Ze krijgen op dit moment merkloze biksjes, dus geen HFST e.d., waarvan het ene koppel (plusminus 2kg p/k) 120 gram p/d krijgt en het andere koppel (2 dwergjes van +/- 800 gram) 80 gram p/d .

Naast het onbeperkte hooi krijgen ze hier ook elke dag een flinke portie groenten en wat fruit, wat kan varieren van witlof tot broccolie tot appeltjes tot tomaatjes tot paprika etc. Groentes weeg ik overigens nooit af, doe dat puur op gevoel.

aangepast door KonijntjeHeidi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk aan, dank voor alle uitgebreide antwoorden! Ze krijgen op dit moment merkloze biksjes, dus geen HFST e.d., waarvan het ene koppel (plusminus 2kg p/k) 120 gram p/d krijgt en het andere koppel (2 dwergjes van +/- 800 gram) 80 gram p/d .

Naast het onbeperkte hooi krijgen ze hier ook elke dag een flinke portie groenten en wat fruit, wat kan varieren van witlof tot broccolie tot appeltjes tot tomaatjes tot paprika etc. Groentes weeg ik overigens nooit af, doe dat puur op gevoel.

Haha, ja we gingen er wel diep op in ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze af en toe een blaadje rozemarijn, soms een takje :P

Hier niet hoor. Ik bestel 1 of 2 keer per jaar die halve site leeg en heb dan 1 hele grote ton vol met kruiden en 1 ton half vol met kruiden die ik door elkaar meng. Ik leg de kruiden dan ook altijd op volgorde van houdbaarheid, zodat het kortst houdbare het eerste op raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .