Ga naar inhoud

Ik begrijp het niet?? :(


Sascha

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zoals jullie al konden lezen is vorige week vrijdag mijn konijntje Dribbel overleden. Hij at een dag minder en daarna stopte hij helemaal met eten. Ik kreeg geen dwangvoer naar binnen, en ben die middag naar de dierenarts gegaan. Hij kon niet precies voelen wat er aan de hand was en heeft hem vocht gegeven en antibiotica. Helaas verslechterde de toestand van Dribbel, en ben ik die avond om 19:00 weer naar de dierenarts gegaan. Daar is hij ingeslapen.

Zijn vriendinnetje Juultje werd erg eenzaam. Ze stopte met eten, en alleen als ik haar op schoot nam at ze wat andijvie en gaf ik haar een spuitje met dwangvoer. Water drinken deed ze nog wel.

Ik besloot Juul te gaan koppelen aan Sam en Moby. Allebei erg zachtaardige konijntjes en ik dacht dat het een grote kans van slagen had. Echter, waren Moby's tandjes vorige week dinsdag weggehaald, dus ik wilde nog even wachten tot de hechting opgelost was. Dit was gister zo, dus ik besloot meteen deze 3 monstertjes aan elkaar te koppelen.

De koppeling verliep perfect. Moby heeft 2x op Juul gereden en daarna werd ze meteen geaccepteerd. Na 3 uur besloot ik dat ze terug konden in de ren. Ik had alles ontsmet en een bord met kruiden neergezet. De hele avond zaten de 3 konijntjes apart van elkaar, maar maakten ook totaal geen aanstalten om elkaar aan te vallen o.i.d. Ik heb toen nog een bord groenten neergezet, en Juul begon meteen te eten.

Ik ging naar bed toe, en ging vanochtend om 10 uur kijken. Ik trof Sam dood op haar buikje aan. Moby en Juul lagen allebei gewoon in een hoek. Sammetje had een nat snuitje, en was al stijf. Verder was er niks aan haar te zien.

Ik begrijp dit gewoon niet... 2 Konijntjes in 1 week. Ik ben net naar de dierenarts geweest om Sammie weg te brengen, maar zij zei dat het gewoon pure pech is. Dat er niks aan haar te zien was. Ze heeft mij voor de zekerheid nog wel medicijnen voor EC meegegeven.

Toch ben ik er niet gerust op... Denken jullie ook dat het pure pech is? :( Voelt net alsof ik mijn diertjes niet goed verzorg maar mams zei al dat dat niet zo is, en dat ik ze echt goed verzorg :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een pech zeg. Ik geloof echt niet dat je niet goed voor ze zorgt hoor. Ik denk dat je gewoon domme pech hebt.

Zou het kunnen zijn dat ze toch even wat stress hebben gehad en achter elkaar aan hebben gejaagd en dat dat Sam teveel is geworden? Ik weet het niet hoor, maar ik bedenk maar even een optie.

Ik neem aan dat ze wel ingeënt zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dat het geval is geweest. Mams slaapt namelijk met haar deur open, en ze zou dat dan wel gehoord moeten hebben. Ook lagen er geen plukjes haar in de ren.

Mijn konijntjes zijn dit jaar niet ingeent. We wonen namelijk in een flat, en de kans dat ze dan VHD of Myx krijgen is dan al heel klein. Ook de dierenarts zei dat dit niet het geval was want dan hadden ze symptomen moeten hebben zoals dikke oogjes, snotterige ogen of bloederige diarree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee Sascha, wat een naar bericht weer :( Dit lijkt me inderdaad pure pech, want aan jouw verzorging van je diertjes mankeert helemaal niks! Maar wat erg om in zo'n korte tijd twee van je schatjes kwijt te raken... Heel veel sterkte met het grote verlies en vooral niet aan jezelf gaan twijfelen, hoor! Dikke knuffel van ons hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... 'T zit niet erg mee helaas :( Erg veel pech met de diertjes. Mams zei laatst al dat als er diertjes dood zouden gaan er niks meer nieuw voor bij zou komen. Nu zijn er 4 diertjes in 1 maand tijd overleden. Ze voelde zich al helemaal schuldig, want zo bedoelde ze het natuurlijk ook niet.

Het enige positieve is dat Moby en Juul elkaar ook lief vinden. Ik ga vanaf volgende week starten met fenbendrops (zoiets?) om evt. EC tegen te gaan. Ik ga donderdag 5 dagen weg en aangezien Stamper en Koetje echte driftkikkers zijn, stellen we het geven van die medicijnen even uit. Bedankt voor de steun iniedergeval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .