Ga naar inhoud

Enten en koppelen, wat is het beste?


Catelootje!

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Vanmiddag een melding gekregen van de dierenarts, dat er weer wordt geënt. Op verschillende data kan je terecht en wordt het nieuwe vaccin toegediend. Van die drie data komt alleen 15 augustus goed uit, het weekend dat volgt verhuizen we.

Het plan is dat Woodrow 16 of 17 augustus naar de opvang gaat om gekoppeld te worden en het weekend dat volgt gaat hij (hopelijk) met vriendin een eindje reizen en in een nieuw hok en nieuwe omgeving. Hij komt dan wel buiten te staan en staat nu nog binnen. Enten lijkt mij dus juist nu hij buiten gaat wonen geen overbodige luxe!

Wat zouden jullie doen? Gaat de stress van koppelen en verhuizen misschien een reactie uitlokken bij hem waardoor hij wél ziek kan worden? Ik heb al verschillende leden gezien op het forum dat hun konijn wel een beetje ziekjes was na de enting en ben als de dood een groter risico te lopen.

Ik zal sowieso de DA eens contacteren, maar ik zou het graag van deskundigen uit het dagelijks leven horen :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat ik ook dacht, hoe zo moet het op die datum? Ga toch lekker morgen om hem gewoon in alle rust zijn weerstand te kunnen laten behouden. Die zal hij best nodig hebben met een koppeling en verhuizing.

Als het bij jouw DA niet anders kan dan die data dan kan je ook wel naar een andere DA, voor inenten heb je op zich geen KK DA nodig.

Ik vind zelf het risico op stress en entingsreactie ook wel een beetje eng dus ik zou voor safe gaan als die mogelijkheid er is.

Mijn konijn Klaver heeft ook een ongelukkige timing uitgekozen om ziek te worden en weer gekoppeld te moeten worden waardoor ik haar nu nog niet opnieuw durf te laten enten, ik wacht nog 2 weken en doe een schietgebedje.

Zoveel veranderingen tegelijkertijd is sowieso altijd risky, maar ik weet niet hoe stressgevoelig jouw konijn is.

Als je konijn veel kan hebben kan het misschien ook weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze houden geen echte entingsdagen, maar ze behouden wel nog een soort van spreekuur waar er wordt geënt zodat ze zo veel mogelijk konijnen tegelijk kunnen doen en bekijken staat er in de mail. Ze doen altijd een snelle controle bij de oren/nagels/mond/vanalles namelijk, en vinden het systeem wel zo gemakkelijk. Ik ook trouwens ;)

Ik ben inderdaad bang dat hij te veel stress gaat krijgen. We reizen wel vaker met hem een paar uur en hij eet altijd vrij snel weer, maar koppelen brengt ook wel veel stress met zich mee en meer daarom twijfel ik, zeker omdat ik niet weet hoe hij reageert op een nieuw vaccin. Als het alleen reizen was had ik gewoon gegaan.

Ik zie het ook weer niet zitten om met beide konijnen een eind te reizen met het OV als ik nu nog zou kunnen enten. Ik ga de DA even mailen, maar ben blij dat ik nu sterk sta in vragen of we eerder kunnen enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .