Ga naar inhoud

Coccidiose


Kim1982

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik met Skip (8 weken oud) naar de dierenarts geweest om alles te laten controleren en samen met Belle te laten inenten. Hij begon daar te poepen, dus de dierenarts heeft meteen een paar keuteltjes gecontroleerd (ze waren hard). Tot onze verbazing bleek hij coccidiose te hebben, hiervoor krijgt hij 2 dagen een medicijn.

Ik las hier al dat ik de hokken goed schoon moet maken, dus dat ga ik zo doen. Wat ik me wel afvraag is het volgende blijft Skip hier zijn hele leven drager van of is het na die 2 dagen medicijn verholpen?

Ik heb ook gelezen dat er konijntjes aan zijn overleden, maar deze hadden diarree en geen eetlust meer, betekent dit dat we er met Skip op tijd bij zijn of kan het nog altijd verkeerd aflopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het vreemd dat je dierenarts behandelt hiervoor. Coccidiose kan alleen kwaad als de weerstand van het konijn niet goed is. Het is een parasiet die veel konijnen bij zich dragen zonder problemen.

Je kan dus ertegen behandelen maar dan heeft hij het over een tijdje misschien weer (niet dat dat erg is), de parasiet kan tegen temperaturen tot 120 graden en ook lang buiten het lichaam overleven.

Ik zou pas ertegen behandelen als een konijn er ziek van wordt. Let op diarree inderdaad, verminderde eetlust, wat stil of rustig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .