Ga naar inhoud

konijntje dat niet wil eten


camila27

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb eergister een konijntje opgevangen vanaf marktplaats. Echt een ontzettend lief ding.

Alleen nu is er een groot probleem.

Gister heb ik haar wat aan het hooi zien knabbelen maar dit was niet veel. Haar voer laat ze ook staan. Terwijl dit hetzelfde is als wat ze bij de vorige eigenaarkreeg. Vandaag heeft ze helemaal niets gegeten en vond ik diaree in het hok. Niet veel dat niet.

Waarschijnlijk komt dit door de verhuizing van de vorige eigenaar naar mij. Moet ik dit nog aan kijken of vinden julliee dat ik nu al actie moet ondernemen? Het zal,denk ik, stress zijn.

Misschien nog een puntje. Ze heeft bij de vorige eigenaar altijd binnen gezeten maar bij mij zit ze buiten. Moet ik haar terug naar binnen halen?

Ik hoop zo dat iemand me kan helpen! Wik dit konijntje niet verliezen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je het konijn voor de nacht toch beter binnen zetten. Dan hoeft het niet zelf te werken om zichzelf op temp te houden. Toevallig wordt het deze nacht niet zo heel warm. En het is wel belangrijk dat je er wat eten in krijgt anders gaat de boel stilliggen en dan heb je een groter probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt al meteen morgenochtend naar de dierenarts gaan, eigenlijk twee dagen niet eten icm diarree klinkt toch vrij levensbedreigend. Heb je zelf dwangvoer in huis? Kan je misschien vast mee beginnen.

Als het beestje echt diarree heeft is vocht, suiker en zout belangrijk. Kan je met een spuitje geven, of je dipt een sappig stukje fruit in een bergje zout en kijkt of hij dat wil eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de tips! Echt heel erg fijn!

Ik ben vanochtend toch maar even naar de dierenarts gegaan. ze adviseerde me om meteen te beginnen met dwangvoeren met crital care. ze heeft me ook voor de zekerheid metacam mee gegeven.

toen ik van het bezoekje thuis kwam heb ik haar meteen dwangvoeding gegeven. Dit vond ze verschrikkelijk maar het is er allemaal in gegaan.

Het gekke is nu dat ze uit haar eigen enkele sprietjes hooi heeft gegeten en ze heeft een paar brokjes op.

dus ik hoop dat het de goede kant op gaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .