Ga naar inhoud

HELP, gekneusd? Gebroken?


Samiera

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn lieve stunt konijn, ging op het hok zitten, en viel, maar hij hing nog aan zn potje vast (met z'n hele gewicht). Ik heb meteen de dierenarts gebeld en die zei dat hij weinig kon doen, want mocht het gebroken zijn, is spalken niet mogelijk. Hij vroeg me of het pootje er los aanhing, maar dat doet ie niet.

Ik had nog pijnstiller in huis van mijn andere nijn, en dat mocht ik van de dierenarts geven. Hij leunt af en toe wel op z'n pootje, en net was ie met beide poten even aan het graven in 't hok. Maar met lopen houd ie 'm eigenlijk telkens omhoog. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken of wat ik moet doen, hij is nog maar 12 weekjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij er net mee aan het graven was, lijkt het mij niet gebroken. Dan ontziet hij het pootje echt wel.

Bij mij heeft 1 konijntje afgelopen weekend met haar pootje tussen de deur van de ren klem gezeten. Ze liep er even later wel een beetje op en de volgende dag merkte ik bijna niks meer. Ze had hem eventjes bezeerd.

Als je pijnstilling mag geven van de dierenarts kan je dat wel doen. En morgen even goed kijken hoe hij ermee doet. Mag je er wel aan zitten? Want meestal als het gebroken is mag je er niet eens aan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, op de manier hoe hij aan 1 poot met zijn gehele lichaam aan het hekje hing, kon het niet anders dan KEI gebroken zijn, dacht ik zo..

Als je het gezien had, durf ik erom te wedden dat je je rot geschrokken was. Maar hij is nog best wel schruw, dus heb sowieso nooit echt veel aan 'm mogen zitten. Ik heb 't wel n paar keer geprobeerd, dan zette hij toevallig zn poot op mn hand, en als ik dan wou voelen met m'n vingers, trok hij 'm wel weer terug. Vond het een beetje futteloos aanvoelen, maar het is niet dat 't aan zn lichaampje bengelt.. Met lopen hinkt hij maar af en toe gaat ie er wel gewoon op staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel knap dat de DA aan de telefoon kan zien dat het niet gespalkt kan worden als het gebroken is...

Bijzondere man, röntgenogen en helderziend tegelijk.

Nee even serieus, ik zou een andere DA bellen, foto laten maken en eventueel de nodige behandeling geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .