Ga naar inhoud

Nog steeds verharen? Mijn nijn heeft een rare vacht ...


Flibberke

Aanbevolen berichten

Het viel me reeds langere tijd op dat één van mijn twee nijntjes zijn vacht niet zo mooi is.

ScoobyDoo heeft echt een 'lijn' door zijn vacht lopen, ik dacht dat het kwam omdat hij nat zou zijn op zijn rug door de regen maar daarnet gaf ik ze eten en heb ik er eens goed naar gekeken.

Zijn vacht komt met hele plukken los!! Bovenop zijn rug is alles OK, maar op zijn achterste komen de plukken haar zo los.

Zie hier de foto's

http://www.mijnalbum.nl/Album=CKIQ4WCT

Kan het zijn dat hij nog steeds verhaard? Moet ik dit dan kammen ofzo?

Mijn andere nijn heeft een heel mooi vachtje. Geen plukken haar die los laten ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram is ook nog steeds heel erg aan het verharen met een grote lijn over zijn rug en veel plukjes terwijl het lijkt alsof de andere twee nergens last van hebben, maar als ik zie hoeveel haar ik elke keer uit het hok haal merk ik wel dat die andere twee ook nog erg verharen alleen minder zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een slecht verhaar jaar. Twee bunnen hier hebben ook plukjes aan hun kont en die pluk ik dan steeds, wat ze me in dank afnemen ;)

1 konijn heeft last van schijnzwangerschap en een slecht verhaar jaar, dus zelfs een kale plek op de kont, minder leuk en ik houd het met zorg en nauwlettendheid in de gaten, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb hem daarstraks even aan het 'plukken' geweest en dat vond hij niet zo fijn, maar ik ga het komende dagen nog wel herhalen zodat hij dan eindelijk eens van die vacht af raakt.

Ben al blij dat het dit maar is! Ik begon me al zorgen te maken aangezien het andere nijntje een hele mooie vacht zonder plukjes heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook slechts 1 van de 6 aan het verharen... Radijs ziet er niet uit, net alsof ze de hele dag heeft gevochten. Overal hangen plukken vacht uit haar lijfje. Ach, gaat wel weer over. Denk inderdaad dat het door het rare weer komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft er een ontzettende hekel aan om gekamt of geplukt te worden, dus meer als af en toeeen haal over zijn rug en een pluk van zijn kont lukt me niet eens... het hele hok ligt vol haar, overal blijft het aan zitten....

Daarom ben ik zo blij met mijn plexieglas aan de binnenkant van de tralies van het onder-hok. Het blijft er niet aan hangen en met een doekje is het zo weer schoon :)

De ren maak ik overigens schoon met zo'n ragebol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een herkenning! Ook hier al wéken flink aan het verharen, Snuffie heeft gewoon een heel grote plek op zijn rug met nieuwe/ veel kortere haren. Ziet er niet uit, haha!

Ook een soort lijn / afscheiding die duidelijk zichtbaar is. Losse plukken haal ik er zo af en soms komt de mafketel zelf naar de stofzuiger toe en dan bij de mond hé!? ( hij staat dan niet hard ). We noemen hem al "Marilyn Monroe" omdat hij vaak achter de stofzuiger gaat zitten als deze aanstaat. Wind zie je dan door zijn haren gaan en meneer gaat ook nog eens verzitten om de andere kant "te laten doen" :mdr:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons Bobke is ook al weken heel hard aan het verharen! Ik moet altijd lachen want hij ziet er echt uit als een of ander dakloos konijn dat niet verzorgd wordt.

Ik probeer hem soms ook te "plukken", bij zijn poepje en staartje, maar daar wordt meneer altijd heel ambetant van. Dan kijkt hij zo kwaad achterom en duwt mijn hand weg. Heb al wel zijn konijnenvriendje Pippa hem een keertje zien plukken en dat vond hij nog wel ok :D.

Pippa verhaart overigens totaal niet, precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .