Ga naar inhoud

Haakjes ja/nee.


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Over dit onderwerp zijn al tal van topics geopend maar omdat deze situatie wat afwijkend is wil ik toch jullie advies even vragen.

Ik zal de situatie in het kort even schetsen zodat jullie er een duidelijk beeld van krijgen.

Zaterdag 30 juni heeft Snuffel een spalk gekregen voor zijn gebroken poot (zie eerder topic) Hij is hiervoor onder sedatie geweest. Na deze sedatie is zijn eetgedrag niet meer geworden als vanouds maar at wel (zij het alleen wat hij lekker vind...) Drinken deed hij ook volop.

Sinds afgelopen vrijdag 6 juli eet hij nauwelijks en keutelde niet meer. Zaterdag ben ik met hem naar dierenkliniek de Langstraat geweest. Hier bleek dat hij 40.1 koorts had. Hier heeft hij een AB-kuur en pijnstilling gekregen. Tevens heb ik Critical Care dwangvoeding meegekregen. Ben hier zaterdags meteen mee gestart. (een ramp! Maar ach...)

Nu is het donderdag en eet hij nog niet naar behoren.

Het enige wat hij heerlijk vind is vers gras. Ik weet dat dit gas kan verooraken maar het is het enige dat hij eet en zijn keutels zien er gelukkig weer normaal uit. (waren erg klein) Ook eet hij een beetje hooi. Ik heb van die konijnensnoepjes die ze krijgen als beloning, die heeft hij gister 3 gegeten. Als hij die eet maken zijn tandjes een piepend geluid. Brokken eet hij niet. Brood alleen als het zacht is.

Hij krijgt nog steeds 4x dgs dwangvoeding.

Ik begin me nu af te vragen na een week dwangvoeren of het beestje niet gewoon haakjes heeft.

Ik lees dat een van de de symptomen kwijlen is, dit doet hij niet.

Kan iemand me helpen met deze situatie?

Groetjes Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk dattie van slag is door zn gebroken pootje en alles wat erbij komt kijken. Het zou wel heel toevallig zijn als ie ook nog haakjes heeft. Om dit zeker te weten, moet je langs een dierenarts, dan heb je daar iig zekerheid over. En evt kan de da dan ook even verder naar m kijken, want het duurt nu toch best al lang dattie niet normaal eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slof heeft ook haakjes gehad een paar keer, toen heeft hij ook niet gekwijld. Als konijnen haakjes hebben stoppen ze meestal eerst met hooi eten, maar dat is niet altijd natuurlijk. Heeft hij een nat neusje? Knarsetand hij??

Het beste is denk ik om even naar de DA te gaan om het zeker te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij knarsetand regelmatig. Sinds de spalk/ narcose. Hij heeft geen biks meer aangeraakt. Af en toe witlof, beetje wortel. Maar echte mi nihapjes. Vanmorgen een stukje gedroogd brood geprobeerd. Dit pakt hij voorzichtig tussen zijn voortanden en laat t vervolgens uit zijn bek vallen. Heb weer vers gras geplukt en dat is aanvallen geblazen! Mijn man had gister de voedselspeelbal gevuld met biks. Hij rent er (met gebroken poot) vrolijk achteraan met zn vriendinnetje maar eet t niet op. Heb maandag een afspraak bij de da.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .