Ga naar inhoud

Geschrokken


belleke

Aanbevolen berichten

Om de dag maak ik het konijnenhok van Wim schoon. Plas en poepbakken meestal iedere dag.

Vanmorgen schrok ik want in het poephoekje zag ik allemaal kleine witte wormpjes. Dit heb ik in die 28 jaar nog nooit gezien. Nu weet ik niet of het wormen zijn of maden.

Het zijn kleine witte diertjes die door de kattenbakkorrels heen kruipen.

Ik heb de dierenarts al gebeld maar die heeft middagpauze.

De keuteltjes hebben op het oog te zien geen wormpjes. Maar zijn wel kleiner dan die van de rest van de dieren. IK heb nog niet zo lang geleden de ontlasting laten onderzoeken en toen waren ze allemaal schoon.

OOk heb ik Wim deze week gekamd en goed nagekeken beneden. En zojuist ook nog even gekeken of ik iets kan zien.

Zijn het nu wormen of maden???

Wat kan ik het beste doen??

Waarmee het hok schoon te maken met halamid of dettol. Eventueel citroen spuiten op de plek of komt het konijn daar dan niet meer.

Ik ben altijd heel erg bang voor dat vliegen mijn konijn op eten heb dat ooit ergens anders gezien en ben er als de dood voor.

Heeft iemand dit ook gehad en wat hebben jullie gedaan?

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hem meteen nog maar eens controleren. Heb het al gedaan. Ik doe het geregeld omdat ik zo bang ben voor maden.

Maar wat kan ik nu het beste doen.

Heb het hok inmiddels schoongemaakt met halamid

Kan ik nog iets doen om dit te voorkomen?

Natuurlijk maak ik mijn hok geregeld schoon. Kunnen die diertjes in ruim een dag die wormpjes leggen???

Zal ik toch maar even met hem naar de dierendokter gaan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk voor je eigen gemoedsrust en de zekerheid is een bezoekje aan de DA niet onverstandig.

Heb je alleen bodembedekking in het toiletje of overal in het verblijf? Niet alle maden zijn vleesetend, voor sommige vliegen is een toiletje gewoon een fijne plek om eitjes te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de maden zijn er binnen een paar uur ben er zelf ook 2 aan verloren pas

ook ik schrob elke dag de rennen en hokken uit

en toch overkwam het mij

kijk goed of je geen open plekje ziet bij je konijn

ik heb van beaphar anti maden spray gekocht en al mijn konijnen mee behandeld

dit zorgt dat de eitjes niet uitkomen in je konijn

als je twijfeld zou ik langs de da gaan vind moeilijk om te zeggen of je konijn maden hebt

want ik kan je konijn niet zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zaten alleen in het hoekje waar hij altijd drolt en plast. Zijn toiletbak sleept hij door zijn hele hok. Hij zit er in maar wilt alleen op dat plekje poepen en plassen. Ook zie ik alleen kleine vliegen niet van die dikke strontvliegen.

Ik heb hem nogmaals helemaal nagekeken. In alle hoekjes en gaten. Die arme Wim krijgt dan bijna geen adem (hij heeft chronische snot) meer van de stress maar ik merk dat hij er al aan begint te wennen. Ik kan niets ontdekken alles ziet er mooi schoon uit. Dus ik wacht maar even af. Hoop wel dat ik dit niet vaker mee maak want ik was echt even bang dat die diertjes mijn konijn aan het opeten waren. Ik heb ook nog even een collega opvang opgebeld en die heeft me ook gerust kunnen stellen.

Ik ga eens kijken naar dat middel. Als ik het geod begrijp spuit je dat gewoon op de vacht en ook bij gezonde dieren.

Ik zal eens even gaan googelen.

Bedankt voor jullie reacties.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed lees is dit middel toch meer bedoeld als een diertje al maden zou hebben.

Dus ik ga het maar niet halen. Ik heb nu cd's voor het hok neergezet had ze voor de ren hangen. En bij de nieuwe ren ga ik afrikaantjes hangen die schijnen vliegen tegen te houden. Hoop dat ik dit niet nog een keertje meemaak ik was echt geschrokken. maar dat komt omdat ik hier altijd zo bang voor ben omdat ik het ooit gezien heb en het vreselijk vond.

Bedankt voor jullie reacties en meedenken.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .