Ga naar inhoud

Jiro naar DA met gescheurde onderlip..


Disney

Aanbevolen berichten

Een paar dagen terug trof ik Jiro aan met zijn onderlip afgerukt aan de rechterkant tot het middden.. het hangt een beetje naar beneden. Hij was los in de schuur met een ander konijntje voor een koppeling en voor de schuur stond een schot. Buiten in de tuin loopt een andere ram los, deze ram heeft langs het schot Jiro's lip weten te pakken, ze hebben verder niet gevochten want ze konden niet bij elkaar komen. Ik snap nog steeds niet hoe het schot is verschoven, hij stond goed vast.. bah ik was een paar dagen er flink kapot van, ik had hem nog net, zo'n mooi konijn, een schat.. en dan wordt z'n mondje verminkt.. ugh

De da vond het niet ernstig en niet nodig om te hechten maar gewoon aankijken en schoon houden, vandaag konden we eindelijk langs.. ik vroeg of het nog gehecht kon worden om het weer een beetje mooi te krijgen maar dat vond ze een beetje onnodig omdat ze niet kon beloven dat de gescheurde lip terug zou groeien + de narcose, ontwaken, nachtje blijven bij de da, met spuitje bijvoeden dat vond ze niet de beste idee maar het was een optie met risico en zonder garantie.

Dus we hebben het gehouden bij ontsmetten met wondzalf en pijnstilling, 2 weken aankijken hoe het verder uit gaat zien en we mochten weer gaan..

Erg zonde van zo'n mooi konijn maar het is niet anders.. Jiro's mondje zal altijd lelijk blijven.. maarja

273CIMG4644.jpg

399CIMG4639.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een bijzondere tekening! Hij is leuk!! :) En zolang hij geen last heeft van dat lipje lijkt het mij niet zo'n probleem. Maar hou het wel goed in de gaten, ik weet niet of hij hem nog wel goed kan sluiten op deze manier. Anders moet je alsnog plastische chirurgie laten toepassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa daarom vind ik hem ook zo mooi, hij eet en drinkt wel en zijn gewicht was ook goed dus ik denk niet dat ik me daar zorgen over hoef te maken maar de komende 2 weken let ik er goed op en hoe het verder geneest, vind zoo jammer ditte.. plastisch chirurgie was mijn eerst optie, dat wilde ik absoluut laten doen maar was al een beetje laat en volgens haar zou de onderlip niet eens meer hechten met het huid en dus lelijk blijven.. maar we zien wel over 2 weekjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooier heb ik nooit gezegt, maar een normaal lip en dat het niet in de weg zit, dat hangende stukje kan nog verder scheuren of ergens blijven hangen. En zijn gebit heeft daar ook geen bescherming meer, kan vervelend voor hem zijn dus hechten is wel een optie die je wel moet afwegen in zo'n geval.

Als je een konijn mooier kan maken met een operatie dan had ik wel iets bedacht als oren verkorten, vet weg laten zuigen of wat anders, maar dat is niet waar het hier over gaat.

aangepast door Disney
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .