Ga naar inhoud

Morgen word Junior gecastreerd


ilse42

Aanbevolen berichten

Hoii iedereen,

Junior krijgt er binnenkort een vriendinnetje bij, morgen wat hij gecasteerd. omdat hij daarna nog 3 week vruchtbaar is.

Maar hoe gaat dat allemaal? En wat gaan ze precies doen? Hoelang kan dit duren? Wat zijn de gevolgen? Ik heb er dus helemaal geen verstand van en vind het erg spannend.

Het is een hangoordwerg konijn van ongeveer 1 kilo,

Hij moet om half 9 bij de dierenarts zijn, om kwart voor 11 word hij geopereerd, en dan kunnen we hem ophalen wanneer hij goed eet en drinkt, dat word na kwart over 12 zeiden ze.

Wat is nu het beste voor de verzorging van hem als hij klaar is?

Wat moet in het hok? en binnen hoeveel dagen knapt hij weer op? heeft hij pijn en hoe zou hij de volgende dagen dan zijn? Mag hij dan wel gewoon in huis en in de tuin.

Met vriendelijke groet Ilse de Boer (13)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat hij gegeten heeft voor je hem weg brengt, hij mag dus NIET nuchter zijn. Haal dingen in huis die hij lekker vindt zoals zijn favoriete groente. Daarnaast kun je hem beter een aantal dagen op een handdoek houden ipv bodembedekking omdat dit kan irriteren aan zijn wond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat hij gegeten heeft voor je hem weg brengt, hij mag dus NIET nuchter zijn. Haal dingen in huis die hij lekker vindt zoals zijn favoriete groente. Daarnaast kun je hem beter een aantal dagen op een handdoek houden ipv bodembedekking omdat dit kan irriteren aan zijn wond.

Heel erg bedankt! :) En hoe is hij de komende dagen? En wat kan ik allemaal voor hem doen? Ik ga zo even naar de winkel komkommer en witlof voor hem kopen daar krijgt hij morgen vroeg een beetje van en zijn brokjes die hij normaal in de avond krijgt, dit krijgt hij om 7 uur half 8, word hij om half 9 bij de dierenarts ook gevoert want als dat zo is heb ik liever niet dat hij thuis ook zoveel krijgt omdat hij dat helemaal niet gewend is en als hij daar ook nog krijgt word het wel erg veel voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat Junior een vriendje krijgt! Heb je al een leuk voedstertje gezien??

Als hij weer thuis is kun je het beste een handdoek als bodembedekking gebruiken, geen vlas, aubiose, zaagsel, etc. dat is niet goed voor de wond. Ik geloof dat je ook wat pijnstilling mee krijgt, maar dat weet ik niet zeker. (m'n ram is nl gecastreerd in de opvang en m'n ram van vroeger is gecastreerd toen ik 5 was.)

Voor een ram is het niet zo'n grote ingreep, waarschijnlijk gaat het snel weer goed met hem.

Oja, na 2 weken is hij al onvruchtbaar. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat Junior een vriendje krijgt! Heb je al een leuk voedstertje gezien??

Als hij weer thuis is kun je het beste een handdoek als bodembedekking gebruiken, geen vlas, aubiose, zaagsel, etc. dat is niet goed voor de wond. Ik geloof dat je ook wat pijnstilling mee krijgt, maar dat weet ik niet zeker. (m'n ram is nl gecastreerd in de opvang en m'n ram van vroeger is gecastreerd toen ik 5 was.)

Voor een ram is het niet zo'n grote ingreep, waarschijnlijk gaat het snel weer goed met hem.

Oja, na 2 weken is hij al onvruchtbaar. ;)

Ja op een site maar later las ik dat die fokker 16 was dus daar is nog wel erg grote twijfel over.

Oke bedankt hihi!

Weet iemand nog meer wat ik voor Junior kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn vond het destijds vooral fijn om lekker wat rust te hebben, ik had een doek over zijn hok gehangen zodat het wat schemerde en verder goed in de gaten gehouden hoe het ging met eten. Meneer had er vervolgens wel een hechting uitgetrokken, waardoor hij een kap om moest. Zo'n kap is flink vervelend met eten en omdat ze zichzelf zo graag willen wassen, maar goed.. misschien kan je nog even vragen of je vast voor de zekerheid een kap mee kan krijgen, dan hoef je naderhand er niet voor terug. Voor katten hebben ze ook een soort van truitje dat je ze kan aantrekken zodat ze niet bij de wond kunnen, het is duurder dan een kap en ik weet ook niet of het wel bestaat voor konijnen, maar voor mijn katten vond ik het echt perfect.

Verder... zelf proberen rustig te blijven! Dieren pikken snel op als baasjes bang of nerveus zijn, dus diep ademhalen en alvast denken aan de voorpret voor het nieuwe konijntje! Veel succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .