Ga naar inhoud

Konijn springt op ons in bed


Teb

Aanbevolen berichten

Ons konijn mag gedurende de dag (en vaak ook 's nachts) vrij rondlopen.

Wat ze doet is geregeld (meerdere keren per uur) op bed springen.

Vaak gaat ze achter ons hoofd, of over onze lichamen heen.

Nu is mijn vraag, kunnen wij dit op een of andere manier ontmoedigen.

Wij hebben er geen moeite mee dat ze op bed springt maar zijn toch enigszins bezorgd dat ze over onze gezichten heer rent of springt.

De andere konijnen (wij hebben er 3) doen dit verder niet. Zolang wij op bed liggen komen ze er niet op of ze springen op het voeteind en blijven daar netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn allereerste konijn Stamper mocht als ik thuis was in mijn studio (iets van 5 x 5) vrij rondlopen, en haar favoriete plekje was op het verhoogje aan mijn hoofeind. 's Nachts stak ik haar eerst in haar hok, maar dan maakte ze zoveel kabaal dat ik haar liet rondlopen, en ze sprong toen altijd bij mij en sliep net naast het hoofdkussen. Niets dat zaliger is dan wakker te worden van een likje op je neus of van het gekriebel van de snorharen...

Ik weet niet of je hem kan afleren van op je hoofd te lopen... anders altijd even wegduwen, en dat ze dat op den duur weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal geen problemen mee eigenlijk, sterker als ze rustig op bed kwam was het juist iets wat we graag zien.

Nogmaals het enige wat ons zorgelijk lijkt dat ze over ons gezicht heen trippelt met gevaar voor ogen etc. Of vermijden konijnen dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bink heeft mn bed ook ontdekt. Plassen jullie nijnen niet op bed? Daar ben ik wel bang voor

Hier is het af en toe zo dat ze erin plassen, maar meestal als we konijnen meenemen naar de slaapkamer, zijn ze ziek, en dan leggen we eerst een handdoek voor we ze erin zetten. Dat vangt dan al het meeste op, maar dan vervangen we uiteraard ook meteen de lakens. Dus in de meeste gevallen kunnen ze er dan niet echt aan doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hazel heeft nog nooit op bed geplast, zelfs niet in de periode dat hij op de bank plaste. Het bankplassen is over gegaan na castratie, dus ik ben niet meer bang dat hij nu ineens op bed zal gaan plassen omdat hij dat zelfs toen al niet deed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20120509_093317.jpg

Daar wordt je toch spontaan verlieft op <3.

Heb Cooper (de witte) samen met z'n vriendinnetje Li een maandje op m'n slaapkamer gehad na castratie van Li. Ze zijn één keer ontsnapt snachts (toen half m'n mobiel opgegeten >.>). En ze hebben zelfs 2x een plasje op m'n bed gedaan, toen vond ik het niet meer zo leuk. Snapte ook niet echt waarom omdat ze beide zindelijk zijn, en in de rest van de kamer deden ze niks. Als ik dan op bed lag sprongen ze er ook gewoon op, en lekker over me heen (en ja dus ook over m'n gezicht >.>). Dus ik denk niet dat je het echt kan afleren als ze het uit zichzelf doen. Misschien wegduwen om te laten zien dat het niet mag, en dit consequent doen. Maar hangt af per konijn of ze dit ook gaan snappen. Dus gewoon zien hoe het gaat en als je toch wakker van ze wordt, toch snachts opsluiten in een ruime ren, of niet op je slaapkamer laten (afhankelijk van hoe je ze los hebt lopen/waar hun hok staat ^^).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .