Ga naar inhoud

Haar rond oor knippen, welke schaar?


elnienkjo

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Aisha mist een oorschelp, zij heeft echter wel gewoon een gehoorgang en daar komt oorsmeer uit. Vorig jaar heeft de dierenarts het haar rond die gehoorgang weggesneden met een mesje zodat hij het kon bekijken en het bijkomstige resultaat was dat de andere konijnen deze gehoorgang netjes voor mij schoon hielden en ik haar dus niet steeds hoef te helpen. Ondertussen is het haar helemaal terug gegroeid en ik merk dat ik de gehoorgang steeds vaker moet schoonmaken en dat vindt ze uiteraard vervelend.

Mijn vraag is: Wat is een goede schaar om het haar tot op de huid op deze gevoelige plek weg te knippen? Ik vind het een beetje duur om hier steeds mee naar de dierenarts te moeten.

attachment.php?attachmentid=48763&d=1310995304

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. ik heb geen ervaring met konijnen knippen. Ik heb wel een hond, shi-tzu mix, en daar knip ik soms ook klitten enzo mee weg. Dat doe ik met een klein schaartje. Een naai schaartje ofzo dat het is. Een grote schaar is toch vaak toch onhandig. Vind ik zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik altijd een 3-d knip schaartje om een konijn te knippen. zorg wel dattie goed scherp is en knip echt met het puntje van de schaar (achterin kniptie niet:p)

maar dan moet ze wel echt goed stil blijven zitten.

Maar waarom moet dat oorsmeer percee weg? Max heeft ook wel veel oorsmeer in zijn oren, maar dat mag gewoon blijven zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 3d-schaar, ik zal er naar gaan kijken.

Ehmm, waarom? De dierenarts heeft het me uitgelegd, maar ik kan het niet helemaal goed herinneren. Het had iets te maken met dat nadat het oor is afgebeten de gehoorgang zich heeft geheeld als een soort fistel en hij was bang dat deze zich steeds gaat vernauwen of gaat ontsteken oid waardoor het oorsmeer er helemaal niet meer door kan... zoiets?

En daarnaast wordt het door het mengen van oorsmeer en vacht een vieze vette smeerboel aan die kant van haar koppie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .