Ga naar inhoud

Snoopy naar de DA, open wond en maden!!!!


Janneke Ladan

Aanbevolen berichten

Zoals jullie waarschijnlijk weten hebben wij een logeerkonijn in de tuin die afgelopen zondag een nestje heeft gekregen.

Ze is van de week van het trappetje gevallen, daar zij vrolijk rondliep hebben we haar verder niet opgepakt (deels voor de rust ook)

Nu denk ik STOM STOM STOM!!!!!

Ik zag daarstraks vliegen op haar rug zitten die duidelijk irriteerde, ik me buuf erbij geroepen (de eigenares) Gaf aan dat er vliegen bij zitten en zei misschien heeft ze een wondje...

De buuf pakte haar op en tot mijn grote schrik zat er een open wond van zeker 5x5 cm (het is eendwergkonijn, dus een hele grote plek! Toen zagen we de griezels naar buiten komen, zij ging zo goed en kwaad als ze kon zoveel mogelijk maden verwijderen. Ik heb de DA gebeld en ze kon direct komen.

Hoe dit afloopt weet ik niet, ben erg bang voor het ergste en baal enorm dat we dit niet eerder hebben ontdekt..... :frown: De assistente gaf al aan dat ze AB krijgt maar dat dit wel de melkproductie kan doen afnemen.....

Pffff hoop dat Snoopy het redt, tis echt een schatje.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

oooooh wat erg ik heb er ook 2 verloren aan die rot maden

ik hoop dat ze het gaat redden

ik heb helemaal geen keus gekregen om ab te geven

da zei dat ze ingeslapen moesten worden

daar wil ik wel even uitleg over hebben van de da

nogmaals heel veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snoopy is weer terug, ab gehad, een badje en een hoop medicijnen.

Op aanraden van konijnbelangen ook kittymelk meegekregen (als de melkproductie terugloopt kunnen we gaan bijvoeden, als we via konijnenbelangen doen kunnen we dat dinsdag pas in huis hebben)

Mijn buuf is nu een binnenhok halen via mp, voorlopig blijft ze dus binnen. Waarschijnlijk ook bij mij aangezien ik niet werk en zij wel.

Pffff weet t ff nie meer, ben erg geschrokken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik zeker doen, op de hoogte houden...

Gaat de melkproductie heel snel achteruit?

Ik heb gezien dat snoopy rond 3 uur een flinke tijd bij de kleintjes zat, er ook overheen.

Neem aan dat ze toen gevoed en verzorgd zijn.

Sannie van konijnenbelangen gaf aan om 11 uur vanavond dan zelf de eerste voeding te geven maar een 2 uur daarvoor ORS toe te dienen.... Is die ORS echt noodzakelijk? Heb t niet in huis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe snel dit achteruit gaat en ik weet ook niet of het wel goed is voor de jongen misschien dat iemand anders dit weet?

Ik heb ook geen ervaring met het melk van konijnenbelang!! Zelf geef ik ze dan Lactol werkt hier perfect! Kun je kopen bij de jumper...

Misschien hebben anderen tips....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou vooral op de jonge konijntjes letten. En vooral dat je geen plooitjes ziet bij hun buikjes, want dan raken/zijn ze uitgedroogd. Ik heb zelf ook 2 nestjes gehad en de voedster voedt haar kleintjes heel sneaky, dus dat moet je maar net zien. Je zou ook Aniek eens kunnen vragen, zij heeft een konijnenopvang en veel ervaring met dit soort dingen.

Succes in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Met Snoopy gaat het goed, ze is wel van slag...

Ze is vanmorgen met kooi en kroost naar de buuf verhuist.

Ze tolereerd mij niet in het hok, ik mag haar niet aaien laat staan dus medicatie toe dienen.

We dachten in eerste instantie dat het handiger was om ze hier te laten omdat ik de hele dag thuis ben, maar ja als ik moeder niet kan en mag verzorgen dan houdt het even op....

Ze zit nu met dr kroost in een binnenkooi van 1.20 breed. (hij was echt groot!)

We moeten alleen echt de kleintjes goed in de gaten houden, voor nu hebben we nog niet bijgevoed...

Hoe kunnen we zien dat ze nog voeding heeft, behalve de buikjes en het gewicht van de kleintjes in de gaten houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze krijgt ab, pijnstilling met ontstekingsremmer en een zalfje voor de wond....

Heb de DA gebeld en die gaf aan dat dit kon, gisteravond waren het er dus 15 !!!! en vanmorgen nog 1....

(ben even naar de buurman gelopen voor het juiste aantal)

Volgens konijnenbelangen is het een konijnkundige dierenarts waar ze zijn geweest, de Sterkliniek in Alphen.

De buurman heeft Snoopy net even bekeken en zag niks, heb gevraagd of ie zijn vrouw straks ook nog wil laten kijken, als ze er nu weer een paar vinden moet de injectie nog een keer....

Pffff vind het zo zielig en hoop dat ze het haalt maar krijg steeds minder hoop.... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

de schaafplek is heel oppervlakkig, maar de wond waar de maden uit kwamen (althans zo dacht ik het te hebben gezien) zit in de vacht, is ook niet groot.

Maar ja als de maden al 2 cm groot zijn dan zijn ze al ouder toch?

We hadden er voor de da al een stuk of 15 uit, bij de da weet ik niet maar waren er veel.

Nu gisteravond weer 15 en dan vanmorgen weer 1

Das toch superveel voor zo´n klein beestje???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet veel, maar wel enorm groot.. Persoonlijk zou ik ook anti-myasis spuiten, dat heeft bij mij enorm goed geholpen voor aan de buitenkant en heb ik 2 konijnen mee gered. Is gewoon te verkrijgen in de winkel of het bunnybin winkeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .