Ga naar inhoud

Pixie wil geen groente


JessicaS

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Heb mn konijntjes nou ongeveer een maandje, en ben begonnen met een beetje groente te geven om aan te wennen. Bailey eet alles wat ze krijgt gewoon op, maar Pixie snuffelt er aan en dat is dan gelijk ook alles. Geen hapje proeven ofzo, nee hoor geef haar maar hooi en biks. Is dit raar? Want het lijkt nou wel erg op het spreekwoord wat de boer niet kent, eet hij niet :P

Groetjes Jessica en twee pootjes van Bailey en Pixie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was hier eerst ook zo. Heb Buffeltje in het begin 's middags een blaadje witlof gegeven, ze rook eraan en liep er bij weg. Ik heb het gewoon laten liggen en 's avonds zat ze er ineens op te knabbelen. Een paar dagen later heb ik haar weer wat witlof gegeten en toen viel ze er meteen op aan.

Misschien moet Pixie even wennen aan het idee ofzo? Je kunt proberen om het iets langer te laten liggen, om te zien of ze er later misschien wel wat van neemt. (als Bailey dan tenminste niet alles opeet:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is in iedergeval iets van onwennigheid :) Alleen te lang laten liggen kan niet want dan eet die ander het op haha. Maar ik blijf gewoon proberen te geven dan, en misschien gaat ze dan toch een keer overstag :) Heb al verschillende soorten geprobeert, dus denk niet dat het aan de groente zelf ligt, maar omdat het 'nieuw' is. Haha maar Pixie is sowieso een eigenwijs beestje, wat eigelijk de naam Diva hoort te dragen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik geloofde eerst niet dat konijnen zo kieskeurig konden zijn, ik dacht dat het aan de hoeveelheid brok lag, maar nu heb ik het zelf ervaren.. Pff echt erg hoor, ik heb hem al een paar maanden, maar inderdaad alles wat nieuw is eet hij niet. Hij eet al wel wat meer dan eerst en weet je waar hij meteen enthousiast aan begint? hard brood, wortel, appel, banaan........

Zelfs paardenbloemblaadjes, witlof liet hij liggen. Ik laat hem maar gewoon en het zal wel loslopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha Ja het zijn eigenaardige leuke beestjes :P Gisteravond gaf ik Bailey en Pixie een stukje wortel, Bailey valde meteen op de wortel aan, en Pixie pakte het weer van Bailey af en at het op haha. Dus ik gad Pixie een stukje wortel, wilde ze het niet :O haha En wel van Bailey.... op een gegeven moment heb ik de wortel in een bakje gedaan, en toen begon Pixie eindelijk wat te eten :P Hahaha heerlijk beest! Vandaa maar kijken hoe het nou gaat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pooke hier kan er ook wat van. Eerst snuffelen en dan weglopen. Met sommige dingen deed hij dat weken achterelkaar, en nu eet hij dingen die hij eerst niet at. Ik denk dat konijnen ook allemaal een eigen voorkeur voor iets hebben. Het ene konijn heeft dit graag, en het andere heeft iets anders graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben we 1 "voorproever". Woezel moet eerst zien dat de een ander het konijn wel eet, anders wil hij het niet hebben. :D

Haha, ja hier nog zo'n stel.. Mijn voedster eet ALLES wat los en vast zit en als mijn ram haar ziet eten, dan gaat hij pas ruiken en proeven om het vervolgens rustig aan op te eten, terwijl mijn voedster het zo veel mogelijk en zo snel mogelijk naar binnen werkt..

Zelfs met hun biks..

Volgens mij als mijn voedster ooit weg valt, dan eet mijn ram niets meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .