Ga naar inhoud

kruiden en geneeskrachtig groenvoer


Annelies en Basje

Aanbevolen berichten

Ik ben niet van hooi veranderd, niet eens van zak! Ook niet van voer of soort water of wat er ook eventueel maar via zijn mondje naar binnen gaat... Ik denk dus écht dat het dit is.

Lonja ik kijk uit naar het lezen van jou bevindingen, indien er nog andere mensen de proef op de som willen nemen (misschien werkt dit wel voor héél veel konijntjes) is dat uiteraard ook leuk en draagt het alleen maar positief bij aan de zekerheid van de resultaten. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tip ivm munt: indien je deze niet zelf (succesvol) kunt telen, is het de moeite deze niet in der supermarkt te kopen (aan 1,5 euro voor 15 gram), maar naar een Marokkaans winkeltje te gaan! Ik heb gisteren 30 cent betaald voor een mooi bosje munt waarvan ik zelf ook nog eens fijn muntthee kan maken, er is nl ruim voldoende voor een paar dagen voor mn konijntje én mezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Munt doet het denk ik bij iedereen wel goed hoor. Het is wat dat betreft echt onkruid: het woekert behoorlijk, we hebben hier verdelger moeten gebruiken voordat het echt weg was. Wil het volgend jaar wel weer kweken, maar dan gaat het in een pot en niet meer los in de tuin. ;)

Ik wissel een beetje af: de ene keer krijgen ze gewoon een wortel, de andere keer witlof en dan ineens pak ik wat kruiden: weegbree, paardenbloemblad, kamille, gewoon gras (gemengd), etc. Peterselie krijgen ze maar 1 x per week maximaal: 1 takje. Ga alleen niet meer elke week wortels kopen, want er zitten best veel in een zak en ze krijgen steeds een halve per persoon. Maar dat resulteert wel in dat de boel zit te verleppen aan het eind van de week... Net hebben ze dus weer wat van mij gehad, maar ik vind 1 tot 2 keer per week wortel meer dan genoeg ivm de suikers.

Volgend jaar ga ik een tuintje aanleggen, ook een kruidentuintje met dingen die ze mogen hebben, lekker uit eigen tuin. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .