Ga naar inhoud

Witte dingen in oog


PUKenQUINTY

Aanbevolen berichten

Het lijkt wel alsof er iets heerst, ik hoor meer mensen met konijnen die wat oogproblemen hebben, hier ook een van onze nijntjes witte flufjes in haar oogje. De ene dag is het weg, de andere dag zit het er weer. In haar ooghoekje. We halen het ook steeds weg met wat afgekookt water, het wordt niet erger maar het gaat ook niet weg.

Ik denk dat het irritatie is van bijv. een stukje hooi dat even in het oogje is geweest, wellicht een verstopt traanbuisje. Ik zag op de site van Wilhelminapark zelfs een foto van een konijn waarbij een hele spriet hooi uit zijn neusje werd gehaald, zat daar vast, en daardoor verstopt en vuil oogje.

Wij zouden vrijdag naar de DA zijn gegaan maar omdat het er gisteren weer goed uitzag zijn we niet gegaan. Vandaag is het weer iets meer. Is al een week zo. We houden het in de gaten. Ze heeft verder nergens last van!

Ik hou je topic even in de gaten, ben wel benieuwd hoe het bij jou verder verloopt.

Overigens heeft een van onze andere voedstertjes er ook wel eens last van. Zo'n flufje in haar oog dat je er het liefst uit zou willen halen, omdat het eruitziet alsof het vreselijk irritant is, maar ze wast het meestal zelf weer weg.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .