Ga naar inhoud

Konijnen met Snot


bino&dido

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik baal echt, heb 2 weken geleden een konijn uit de opvang gehaald. Toen ik haar kreeg nieste ze af en toe, nu werd dat steeds erger dus ik naar de dierenarts geweest. Heb ik Doxoral gekregen en dit moet ik 1x per dag geven.

Nu kwam ik vandaag om de medicijnen te geven, nou heeft mijn franse hangoor het ook!!!

Echt balen man, nu moet ik 2 konijnen de medicijnen gaan geven. En ze zitten met z'n 4e dus dan kan ik straks mijn lol nog op. Omdat ik zelf een aantal dagen weg ga, zit straks mijn moeder ermee. Is echt rot om die konijnen te vangen en ze de medicatie te geven.

Ik had ook gelezen over een prikje die aan konijnen word gegeven? Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duplocilline injecties zijn dat. Werken vaak (niet altijd, maar meestal wel) beter tegen snot dan orale AB. Toevallig had ik hier een muts die juist nauwelijks op duplo reageerde en wel op enrofloxoral, maar doorgaans is het dus andersom. Doxoral is ook wel een redelijke AB bij snot, maar mijn voorkeur zou toch uitgaan naar duplo.

Alleen het moet om de dag geïnjecteerd worden en de meeste dierenartsen geven (logischerwijs) niet zo maar injecties mee. Je zult ze bovendien nog steeds moeten vangen en je moeder zal er dan ofwel mee naar de dierenarts moeten, ofwel zelf injecteren. Het is dus niet direct praktischer. Omdat het vaak beter werkt zou ik het wel met je dierenarts overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je naar stad en van de ree geweest ?

Wij kregen toen wel de injecties mee

Maar daar was al een scala aan ab oraal voorafgegaan

Misschien de twee dames binnen zetten of in de garage

En dan later maar weer opnieuw koppelen

Is met medicijnen misschien beter te doen als ze binnen zitten

En op een beetje witlog of andere groente ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in sterrenburg bij het dierenziekenhuis geweest, dat was even makkelijker. Deze ab was de eerste stap, als dit niet gaat werken dan krijgen ze injecties.

Had er ook al aan gedacht om ze apart te gaan zetten. Mijn vriend zei ja ze zitten nu toch al 2 weken bij elkaar dus dan hadden ze het nu waarschijnlijk ook wel gehad. Ik geef nu wat extra vitaminen in het drinkwater, hopen dat Bino & Dido dan niet ziek zullen worden. Loki is nu al 2 dagen bezig met de ab en voor Misty was het vandaag voor het eerst.

Is de snot wel over gegaan van de injecties? Komt het nog wel eens terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het konijn waar het voor was heeft het niet gered

Het is belangrijk dat je gelijk een goede behandeling geeft vandaar mijn vraag ben je bij Stad en van de Ree geweest want die zijn konijnkundig

Het konijn heeft vele ab kuren gehad

dan knapte ze op maar de boosdoeners kwamen twee keer zo hard terug

En dan helpt soms alleen nog die injecties

Beterschap ik denk dat je er wijs aan doet ze toch binnen te halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .