Ga naar inhoud

Onbeperkt hooi aanbieden....


Kaatje34

Aanbevolen berichten

In vele topics lees ik dat mensen onbeperkt hooi aanbieden. Nu snap ik dat konijnen veel, heel hooi moeten eten, maar hoe doe je dat praktisch? Ik vul nu 's morgens voor mijn viertal 3 grote ballen met hooi na dat ik het hok heb geveegd. En 's avonds krijgen ze ook 3 ballen gevuld met hooi. Als ik tussendoor zie dat de ballen leeg zijn, vul ik ze bij. Maar............. ik zie dit niet altijd doordat ik natuurlijk niet altijd thuis ben. Ik heb geprobeerd om het anders aan te bieden, bijvoorbeeld in een bak of in een ruif, maar dan trekken ze het hooi eruit en gaan er in zitten poepen en plassen en eten er dus niks van op. Ik kan natuurlijk meer ballen ophangen, maar voor mijn gevoel is het nooit onbeperkt, ze blijven afhankelijk van het feit dat ik de ballen bijvul.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie onbeperkt hooi aanbieden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn koppel buiten heeft een grote ruif en twee hooiballen. Die vul ik alleen als ik de hele dag weg ben of er zin in heb, ruif is altijd gevuld. Daarnaast doe ik elke keer (om de 2/3 dagen) dat ik de toiletjes (kattenbakken) verschoon daar ook een paar flinke plukken in.

Binnen heeft het trio een kleiner hooiruifje die ik altijd vul en twee toiletten (ook kattenbakken) waar ik het in gooi, deze verschoon ik ook dagelijks. Ze hadden eerst nog een grote hooibal erbij, maar opeens was het niet hip meer om daar uit te eten.. dus die heb ik weggehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat de ruimte tussen de tralies/spijlen kleiner is bij de ballen dan bij de hooiruif? Je zou nog kunnen proberen, van die hanging baskets. Die je bij elke tuincentrum kan kopen. En die heb je ik verschillende variaties. grote gaten, kleine gaten ect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vul ik de hooiruif 's ochtends vroeg met vers hooi. Zodra ik zie dat er niet veel meer in zit, krijgen ze weer nieuw hooi.

Ben ik de hele dag weg, dan krijgen ze er een 2 de hooiruif bij.

Ik moet zeggen dat er vaak ook nog wel wat hooi los in hun verblijf ligt. Hier zitten ze eigenlijk nooit zonder hooi. Dit omdat ik ze standaard meer hooi geef dan dat ze op kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een koppel, en geef ze elke dag een gevulde hooibal, als ik 's middags terug ben vul ik hem aan als hij niet vol genoeg zit en 's avonds ook. Maar ik heb het gevoel alsof ze echt heel weinig hooi eten! wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een halve basket, maar omdat ze in het begin dat niet goed snapte, heb ik in een deel van de ren hooi op de grond gelegt, zo weet ik zeker dat ze altijd genoeg hebben. Dat verschoon ik elke dag en krijgen ze vers hooi.

Nu maken ze wel gebruik van de basket, toch laat ik ook hooi op de grond liggen, zodat ze niet zonder komen te zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een halve hanging basket, een grote hooibal en een oude hooiruif. Mocht ik een lange dag weggaan, zit alles vol ^^ Meer dan ze eten, maar dan weet ik dat ze niet verhongeren.

Uiteindelijk eten ze hier vooral als ik er ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .