Ga naar inhoud

Knarsetanden. Pijn of aandacht?


docentje

Aanbevolen berichten

Ik snap het niet meer. Timo knarsetandt. Een konijn dat knarsetandt heeft pijn. Toen mijn vorige konijn met knarsetanden begon had hij pijn en at ook niet meer. Zat stil in een hoekje. Timo is echter superspeels, hyperactief, klimt op schoot en eet alsof hij nooit wat krijgt. Timo heeft de pasteurella bacterie en is er een tijdje niet lekker van geweest. Niet doodziek maar wel oorontsteking en loopoogje. Toen hij antibiotica kreeg at hij wat minder, maar nu de kuur van 6 weken over is is de eetlust als vanouds. Timo heeft ook een tijd Metacam gekregen. Ook toen hij dat gebruikte knarsetande hij. Dus ik snap het niet meer helemaal. Timo lijkt helemaal beter, en toch knarsetandt hij.

Kan het zijn dat hij op die manier aandacht vraagt? Mijn moeder heeft een poosje op hem gepast overdag en ze vertelde me dat hij helemaal niet knarsetandde toen zij er was. Het viel haar wel op dat toen ik weer thuis Timo begon te knarsetanden. Over twee weekjes moet ik met hem weer op controle bij de dierenarts om te zien of we de bacterie bedwongen hebben. Ik had het knarsetanden al eerder met de DA besproken en moest toen een paar dagen doorgaan met metacam, maar het knarsen bleef hetzelfde. Nu heeft hij al 5 dagen geen metacam en het is niet zo dat hij harder of nog meer gaat knarsen.

Weet iemand of nijnen ook bij andere gemoedstoestanden knarsetanden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timo knarst niet de hele tijd door. Meestal als hij lekker languit tegen de kast ligt, of zich net met een kamikaze duik op zijn rug rolt. Als ik hem aai, als hij net een snoepje heeft gegeten, maar ook als hij half slaapt of als een bolletje zit/ligt. Hij ligt/zit niet verkrampt als hij knarst en ook zijn ogen zijn dan niet supergroot. Maar ook als ik lekker opde bank tv lig te kijken en hij in zijn hok zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks allemaal. Het hele harde knarsetanden is gelukkig bijna over en nu hoor ik hem alleen nog maar zachtjes knarsen. Ik vermoed eigenlijk dat Timo last had van de antibiotica. In de weken dat hij dat moest gebruiken was het knarsen heel erg en was zijn eetlust er wel, maar minder dan anders. Nu hij de laatste dosis Baytrill vorige week heeft gehad is hij toch een stuk vraatzuchtiger en speelser. Ook zijn de rode irritatie plekken in nek over. Maar idd, ik denk ook dat Timo gewoon lekker tevreden is. Gisteren viel hij weer "dood" op zijn rug/zij en toen ik zijn buikje aaide viel hij in slaap. zoooooooo lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .