Ga naar inhoud

wiegen met het hoofd


manon24

Aanbevolen berichten

ik heb Amber sinds vrijdag als vriendinnetje voor Flap. nu valt me sinds gisteren op dat ze regelmatig begint te wiegen met haar kop alsof ze in trance is en dan is het alsof er niets gebeurd is. hierjuist zat ik bij haar en was ik ze aan het strelen (ondertussen was Flap in de wc aan het keutelen) tot ze opeens hevig begon te wiegen met heel haar bovenlichaam leek het. Flap kwam naar haar toe en in paniek schoof ze weg. ze komen heel goed overeen dus bang is ze niet van hem. het enige wat in me opkomt is dat ze misschien niet goed kan zien en daarom schrikt van plotse bewegingen of zo en daarom zo regelmatig wiegt met haar hoofd?

het kan nu helemaal verkeerd zijn wat ik zeg maar ik kan er niet echt een andere verklaring voor bedenken, iemand ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste waar ik aan denk is EC. Ook omdat ze sinds vrijdag bij jou is en waarschijnlijk wel enige stress heeft gehad. Mijn konijn liet zijn kopje heel langzaam afzakken en leek ook in trance. Maar hij had ook al wat last van zijn evenwicht.

Misschien hebben andere BBers nog andere ideeen. Ik hoop in ieder geval voor je dat het geen EC is

Link naar reactie
Delen op andere sites

ojee ik heb er zojuist een artikel van gelezen op de site en het is besmettelijk. van evenwichtsproblemen is er denk ik geen sprake. op dit ogenblik zijn ze ook niet erg beweeglijk door de warmte dus echt zeker weet ik het niet.

hoe kan ik nu weten of het EC is? indien het dat is, is het ook besmettelijk voor Flap en dan kan je in principe toch niet wachten tot er andere symptomen opkomen maar evengoed heeft ze het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het EC zou kunnen zijn, is het belangrijk om snel te starten met de behandeling. Ik geloof dat het besmettelijk is voordat je de symptonen ziet. Vaak raden ze aan om het konijn wat erbij zit mee te behandelen. Het konijn hoeft niet perse evenwichtsproblemen te hebben.

Maar misschien kan het nog wel iets anders zijn. Maar ik heb het 2x meegemaakt en snel handelen is dan wel van belang. Misschien kan je de DA bellen. Die kan je vast vertellen of het EC zou kunnen zijn of iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de opvang om daar eens advies te vragen en ga morgen ook eens naar mijn da bellen.

pf nu baal ik echt wel, heb ik eindelijk een vriendinnetje voor Flap wat ook al niet vlot verliep en moet ik me weer zorgen maken. ik hoop nog steeds dat er iemand is die zegt dat het ook op iets anders kan wijzen achja eens zien wat de opvang verteld :yes:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de opvang om daar eens advies te vragen en ga morgen ook eens naar mijn da bellen.

pf nu baal ik echt wel, heb ik eindelijk een vriendinnetje voor Flap wat ook al niet vlot verliep en moet ik me weer zorgen maken. ik hoop nog steeds dat er iemand is die zegt dat het ook op iets anders kan wijzen achja eens zien wat de opvang verteld :yes:.

niet morgen bellen!! ook op zondag zijn er dartsen die dienst hebben en jou advies kunnen geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga sowieso met ze naar de da want ze moeten hun inentingen. en als ik naar de da ga dan ga ik liever bij mijn eigen da en geen da van wacht hier in de buurt. ik beschik niet over een auto en de dierenatsen in mijn buurt zijn niet meteen KKda dus vanavond ga ik echt niet meer kunnen gaan hoor:yes:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een keer ergens gelezen dat albino's met hun kopje wiegen om aan te geven dat ze niet goed kunnen zien.

Ik zeg niet dat het zo is hoor misschien heb ik het wel helemaal mis en is het EC

Amber is geen albino, ze heeft bruine ogen die wel rood zijn in het licht. als er schaduw is zijn ze gewoon bruin en als er wat licht of zon is dan schijnen ze helemaal rood, had ik nog niet gezien eigenlijk. had dat ook ergens gelezen van albino konijnen en dacht daarom ook dat ze misschien niet goed kon zien:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lichtjes wiegen met de kop: Ik ben een albino en zie niet goed, mag ik aub mijn beeld focussen

Sorry manon, ik kon echt niks anders vinden dan dit..

Succes! Maar misschien maak je je gewoon een beetje zorgen en is het niks ergs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry manon, ik kon echt niks anders vinden dan dit..

Succes! Maar misschien maak je je gewoon een beetje zorgen en is het niks ergs?

dat hoop ik ook :yes:. ik zie wel wat de opvang en da zeggen en dan zien wat er moet gebeuren of niet he :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zojuist antwoord gehad van de opvang en het is goed nieuws :D

"neen hoor ze heeft geen EC, dat heb ik jou inderdaad niet verteld maar je moet eens goed kijken naar haar oogjes, dan zie je dat die roodbruin zijn. Albino's wiegen heel vaak met hun kopje om zich te fixeren op een punt, de lichtreflectie zou anders zijn bij die konijntjes. Zij is natuurlijk geen albino maar heeft wel datzelfde verschijnsel, maak je daar maar geen zorgen over."

heel blij natuurlijk ben ik dan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig! Sorry als ik je bang gemaakt heb. Kun je weer lekker genieten van je koppeltje.

je reactie was normaal, het behoort tot één van de symptomen van EC dus het had dat wel kunnen zijn :P

ja ik geniet er van, blij dat het niet is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk aan hetzelfde als Manon, door de rode oogjes gaat een konijntje bewegen met de kop om te "zekeren", te focussen... waarschijnlijk is er dus niets aan de hand, gelukkig.

Als een konijn verlamd raakt en/of ècht met een enorm scheve kop zit/ligt, dan is het een heel ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je nu niet bang maken, maar het konijn van mijn neefje en nichtje had zowat het zelfde als wat jij hier beschreef...

Hij was een teddy dwergje met ook een rode schijn in zijn bruine oogjes en was kerngezond... Alleen als je echt op hem lette als hij stil zat zag je dat hij met zijn hoofdje heel geleidelijk (onbewust) naar een kant draaide en wat voor zich uit staarde, net of hij was in trance!

Nadat ik dat had opgemerkt tijdens het babysitten zijn ze er mee naar de DA gegaan en die zei dat het waarschijnlijk een motorische/neurologische stoornis was door inteelt (het konijn was effectief verwekt door moeder en vader die broer en zus waren) maar dat het verder geen kwaad kon!

Enige tijd later vonden ze het konijn dood in zijn hok, zonder aanleiding. Niemand weet dus of het dat zal geweest zijn, maar ik wilde het hier toch even delen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat dat bewegen met het kopje gewoon te maken heeft met het feit dat ze niet goed diepte kan zien en dus daarom wiegt maar niet per se met een motorische neurologische stoornis. de opvang heeft dit bevestigd en toen ik naar de da belde om advies vertelde zij me hetzelfde. ik weet haar achtergrond niet want ze komt uit de opvang maar ik ga ervan uit dat het gaat om een minder goed zicht zoals albino konijnen hebben aangezien zij die rode schijn ook in haar ogen heeft :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .