Ga naar inhoud

Silke & eten..


Gwentje

Aanbevolen berichten

Silke is een heel lief voedstertje eet wel goed maar is het een probleem dat zij meer hooi eet dan de brokken wat ze eigenlijk ook wel nodig heeft?

Ik mag d'r zover ik weet niks anders voeren dan hooi en d'r brokken.. inverband met 8/9 weken oud.

Voordiegenige wat Silke nog niet kennen; http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?59484-Nieuwe-aanwinst-Silke-lt-3&p=1576228#post1576228

Maar ik wil weten is het een probleem dat ze de brokken bijna niet of niet eens eet? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer hooi eten dan brokken is juist heel erg goed! Hooi is eigenlijk de belangrijkste voeding voor een konijn! Er zullen heel wat mensen hier jaloers zijn dat jouw konijn vanzelf al goed hooi eet.

Als ze veel hooi eet en wat brokken als aanvulling daarop kan dat geen kwaad. Ik zou wel haar gewicht goed in de gaten houden. Het is immers nog een jong konijn volop in de groei. Heb je een keukenweegschaal waar je haar 1x per week op kunt wegen? Dan kun je opletten of haar gewicht toch wel de goede kant op gaat. Welk merk brokjes krijgt ze? Eventueel zou je nog kunnen kijken of ze een voorkeur heeft voor een bepaald merk.

Geef je haar een voerbak vol brokjes of meet je netjes een hoeveelheid af? Als ik haar zo zie zal ze een beetje middelmaat konijntje worden? 2 - 2,5 kg? Dan mag je haar dus voor dat gewicht brokjes geven (hoeveelheid is wel afhankelijk van merk brok dat je geeft en ligt tussen de 15 en 25 gram brokjes per kilo lichaamsgewicht)

Je mag ook groenvoer bijvoeren, maar daar moet je wel rustig mee starten. Als konijntjes dat niet gewend zijn kunnen ze last van hun darmen krijgen daarvan, en je zit niet te wachten op een jong konijn met diarree met dit warme weer.

In dit artikel kun je meer lezen over voeding voor je konijn in het algemeen: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.html

Dit artikel gaat over het voeren van groenvoer aan je konijn: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii

Haha owh ik was al aan het denken nee he hij eet het belangrijkste niet.. maar het is eigenlijk iets goeds dat hij meer hooi eet dan de brokken. Maar hij eet zijn brokjes wel ben ik achtergekomen alleen niet echt veel.

Omdat ze het bijna niet eet krijgt ze 1 handje omdat ik het dan toch wel zonde vind omdat ze het toch bijna niet eet.

Op merk heb ik niet gelet het is in een zakje, ik zal volgende keer wel eens kijken. :)

Haha voor de mensen waarbij het konijn slecht hooi van eet koop maar Vitakraft haha Silke is daar dol op, (=

Dat met opbouwen wist ik al ;)

Bedankt

x

=="

De weegschaal gaat tot 500 gram, ik zal morgen wel zoeken voor een betere. $:

Silke weegt wel al meer als 500 gram. :3

aangepast door Gwentje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .