Ga naar inhoud

Puk ter observatie bij dierenarts - ik weet niet wat ik moet doen..


Baileys

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Even een berichtje omdat ik het graag van me af wil schrijven. Zit inmiddels thuis na een hectisch ochtendje.

Ik heb net 2 weken een konijntje, Puk, van ongeveer 7 a 8 weken. Gelijk de eerste week werd Puk verkouden en kreeg ik een antibiotica kuur. Ik zit nu op de 10e dag en gisteren leek het eindelijk beter te gaan. Zijn neusje was schoner en hij pruttelde minder. Maar vanochtend was het helemaal mis voor mijn gevoel. Hij had vrijwel niets gedronken en zat er lusteloos bij, zwaar aan het ademen . Drinkfles voor zn neusje gehouden en toen dronk hij een heel klein beetje. Dus da gebeld en mocht gelijk komen.

Daar aangekomen, hebben ze hem ter observatie opgenomen en onderweg naar huis werd ik al gebeld door de dierenarts dat t erg slecht met hem gesteld is. Hoge koorts, erg benauwd, veel te mager. Hij zit nu in een zuurstof kooi en krijgt een aantal prikjes met een ander soort AB om te kijken of er nog iets aan gedaan kan worden.

Maar ook is gezegd dat ik me echt moet gaan afvragen hoever ik hier nog mee wil gaan. Omdat hij dus al 10 dagen AB krijgt en er vrijwel niets gebeurd.

Wat moet ik hem nog aandoen? ik weet het niet meer. Heb hem net 2 weken maar ben al zo gehecht aan mijn kleine mannetje. En tot op gisteren ging alles verder goed qua eten keutelen drinken. T is zelf als echt een giga knuffelkont.

Komt heerlijk op je schoot liggen slapen.

IK heb nu afgesproken met de da dat ik vanmiddag gebeld wordt over hoe het gaat met hem. Dus nu zit ik mezelf hier op te vreten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu zeg. Ik kan je helaas niet helpen. Veel succes in ieder geval.

Ik wou wel even zeggen, niet alle dierenwinkels zijn slecht. Ik werk samen met Avonturia de Vogelkelder in Den Haag (grootste dierenwinkel van NL), en daar is alles wat verkocht wordt, gezond is. Qua konijnen en knagers moet ik eerlijk zeggen, omdat alles wat op die afdeling ziek wordt, naar mij gebracht wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor antibiotica heeft hij gehad? En wat krijgt hij nu? Is je dierenarts konijn kundig, maw: staat hij op de lijst van deze site?

Is er getest op een bacterie?

In denk dat het de ziekte 'snot' is. In eerste instantie gebruiken ze normaal gesproken aquadrops. Als dat niet blijkt te werken krijgen ze duplo injecties. Voor 'snot' worden langere periodes van antibiotica gegeven. Vaak komt de snot ook 1x in de zoveel tijd terug en dan moeten ze weer aan de antibiotica.

Ik zou niet gelijk overhaast de beslissing maken voor een spuitje. Er zijn wel meer konijnen die snot hebben of hadden en zo ver ik weet zijn de meesten er weer bovenop gekomen. Je moet alleen wel optijd beginnen met de juiste medicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, net gebeld naar de dierenarts. Assistente aan de lijn gehad en die vertelde dat ze hem hebben gedwangvoerd en dat hij lekker keutelde en dat hij erg helder was. Maar toen ze naar de dierenarts liiep stonden ze er bij en was hij inmiddels overleden. Hij kon echt niet meer. Arm mannetje.

@Nicky_the: ja het ging om dierenkliniek oudorp te Alkmaar. staat op de lijst en ben er erg prettig behandeld. Helaas mocht t niet baten. Het was mn ukkepuk gewoon niet gegund.. zo'n jong kereltje en al zo ziek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor antibiotica heeft hij gehad? En wat krijgt hij nu? Is je dierenarts konijn kundig, maw: staat hij op de lijst van deze site?

Sorry, maar op de lijst staan staat niet gelijk aan kundig zijn; niet op de lijst staan betekend ook niet dat ze niet kundig zijn.

Heel veel sterkte met het verlies. Je hebt Puk in elk geval alle kansen gegeven en ik vind het heel naar voor je dat je op zo'n manier hebt moeten leren dat dieren uit tuincentra en dierenwinkels meestal te jong en/of niet gezond zijn.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow wat jammer! Ik wilde net zeggen dat als het een kundige arts is (wat het was, anders kreeg hij geen dwangvoer neem ik aan), dat het misschien wel goed zou komen. En ik wilde vragen of hij nog vocht kreeg toegediend onderhuids: kreeg mijn konijn namelijk wel toen hij ter observatie bij de da zat (en hij beet het infuus in zijn oor meermaals door :$). Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar op de lijst staan staat niet gelijk aan kundig zijn; niet op de lijst staan betekend ook niet dat ze niet kundig zijn.

Heel veel sterkte met het verlies. Je hebt Puk in elk geval alle kansen gegeven en ik vind het heel naar voor je dat je op zo'n manier hebt moeten leren dat dieren uit tuincentra en dierenwinkels meestal te jong en/of niet gezond zijn.

Nee, dat weet ik maar je moet toch ergens van uit gaan he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik, maar als je letterlijk neemt wat jij zegt dan is elke DA die niet op de lijst staat niet konijnkundig.

Zo bedoelde ik het niet. Ik heb zelf ervaren dat een da die niet op de lijst stond in mijn ogen wel kk was (staat inmiddels ook op de lijst) en een da die wel op de lijst staat in mijn ogen niet kk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .