Ga naar inhoud

Gif.. Wat nu?! Help!!


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Vorig jaar gedoe met de buurvrouw en haar onkruid, dus de konijnen aan de andere kant gezet omdat wij die steeg zelf onderhouden (is zo afgesproken met al die buren).

Rijdt er net dus een mannetje van de gemeente de steeg in en spuit de steeg onder het onkruid gif!! Dus ik direct die man aangesproken, hij wist niet wat hij aan het spuiten was!! Dus ik bel de gemeente, die weten ook niet wat ze spuiten!!

Ik heb er nu heel veel water overheen gesproeid met de tuinslang, maar wat moeten we nu???!!

De dierenarts wist het ook niet wat dan moeten ze weten welk gif...

HELP!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

maar, wonen je konijnen in die steeg dan? anders is er toch niks aan de hand?

en de kans is groot dat ze MCPA of MCCP of glyfosaat spuiten. zolang de konijnen dat water niet op likken of ze bespoten planten eten is er niks aan de hand lijkt mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze wat selderij, mariadistel en goudsbloem gegeven. Dat zou ontgiftigend werken, mochten ze er op welke manier dan ook wat van binnen krijgen.

Ik vind het geen stijl van de gemeente. Mijn voor erf waar echt helemaal geen onkruid staat, hebben ze ook gedaan. Ze hebben helemaal niets op ons erf te zoeken! Dat hebben ze al niet bij een huurwoning, maar al helemaal niet bij een koopwoning..

En de steeg is van zowel huur als koopwoningen, maar helemaal niet van de gemeente!

Het is hetzelfde als dat ik geld van de buurvrouw neem en daarvan gif koop om ongevraagd over haar tuin uit te gooien.. Dat kan toch niet..

En dan vervolgens kunnen ze me niet eens vertellen wat ze spuiten.. Ja gif tegen onkruid. En elke keer als ik iemand anders van de gemeente spreek en ik probeer te vragen wat ze spuiten, dan laten ze me niet uit praten en krijg ik te horen 'Dat is volledig veilig voor uw gezondheid!' Alle medewerkers.. En dan zeg ik dat het om mijn konijnen gaat en dan weet de een het niet en de ander zegt: als het voor mensen veilig is, is het ook veilig voor konijnen. Uhm tja.. Dus omdat chocolade veilig voor mij is, kan ik het ook aan mijn hond geven??? Lijkt me niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denkb dat je er vanuit kunt gaan dat ze met 1 van de drie hierboven genoemde middelen gebruikt hebben. dat zijn de meest gangbare. maar hier hebben we een soort van sociale werkplaats die de groenvoorziening ed verzorgt. die wordt wel ingehuurd door de gemeente zeg maar, maar de gemeente zelf doet niks. ik denk dat je echt de afdeling groenvoorziening moet hebben. iemand heeft iets uit een flesje verdunt in de tank..

de klantenservice zeg maar van de gemeente moet je niet hebben. je moet echt het "bedrijf"zelf hebben die het verzorgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

op deze manier ben ik 2 konijntjes verloren

Hoe is dat toen gegaan (op het konijn gespoten of door de lucht of doordat ze tussen de schutting door uit de steeg spul aten) en met welk gif? Wat het ook de gemeente die spoot? Wat waren de eerste verschijnselen en hoelang na het spuiten traden die op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat waardeloos zeg

Hopelijk hebben ze er niks van mee gekregen

Zeker waardeloos. Ik hoop ook dat ze er niets van krijgen.. Tot nu toe zijn ze nog actief (voor dit weer) en eten ze goed.

We hadden al een ijzeren hek/deur voor de steeg in de tuin staan. Dat hebben we gesamenlijk met alle buren gekocht. Mijn vriend zou het in de steeg plaatsen zodra ons huis schoongespoten is (wij hebben door vandalen grafati op de muur zitten).

Op mijn schutting hangen nog bordjes van een hond en nog een bordje van 2 konijnen met de tekst 'pas op loslopende..' Dus die oen had het nog kunnen weten ook, naast dat hij daar niets te zoeken had!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje zeg niet normaal

hier komt de gemeente ook onkruid behandelen in de brandgang met middel maar dan bellen ze eerst altijd aan of het veilig is en geen dieren of kinderen rond lopen.

die onder de schutting door kunnen kruipen.

hopen dat ze niks hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker waardeloos. Ik hoop ook dat ze er niets van krijgen.. Tot nu toe zijn ze nog actief (voor dit weer) en eten ze goed.

We hadden al een ijzeren hek/deur voor de steeg in de tuin staan. Dat hebben we gesamenlijk met alle buren gekocht. Mijn vriend zou het in de steeg plaatsen zodra ons huis schoongespoten is (wij hebben door vandalen grafati op de muur zitten).

Op mijn schutting hangen nog bordjes van een hond en nog een bordje van 2 konijnen met de tekst 'pas op loslopende..' Dus die oen had het nog kunnen weten ook, naast dat hij daar niets te zoeken had!!

Het klinkt superbot wat ik nu zeg, en zo bedoel ik het helemaal niet.

Maar daar kijken die gasten echt niet naar. Ze hebben opdracht om dat onkruid daar dood te spuiten en verder is t hun een zorg.

Een enkeling zal op jouw bordje letten, maar de meesten echt niet volgens mij.

Nogmaals, het klinkt botter dan dat ik het bedoel (laat dat duidelijk zijn ;) )

Hopelijk houden je konijnen er niks aan over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het met je konijnen nu dan? Wat je eventueel ook nog zou kunnen geven is van die koolstof (ben de naam kwijt hmm)

van die zwarte tabletjes die je ook aan mensen kunt geven. Die hecht zich aan de gifstoffen en dat plassen ze dan mee uit. Tabletje even laten oplossen in water en dan geven.

Anders even (als ze goudbloem lekker vinden) wat goudsbloem thee maken en dat in de drinkfles. gewoon voor de zekerheid. Werkt idd goed ontgiftend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Norit heb ik niet gegeven, maar heeft nu ook geen zin meer. Er is al 10 uur voorbij en norit moet je binnen 2 uur geven.

@Domino: ik snap je helemaal en dat is ook wel gebleken.

Ik baal gewoon als een stekker. Ik wil altijd nog meer als het beste voor mijn dieren en dan zet ik ze al aan de andere kant van de tuin omdat de buurvrouw naast ons er geen rekening mee willen houden en de andere kant 'maar' een steeg is. De buren die aan die steeg wonen zijn wel gewoon normaal en vonden het absoluut niet erg dat wij die steeg onderhouden (zou ik ook niet erg gevonden hebben ;) )

Maar ja dan komt die stomme gemeente WEER de boel teniet doen. Ben dat zo zat.. En nu helemaal.. ze kunnen niet eens zeggen met welk gif het gespoten is, plus dat ze simpelweg daar niets te zoeken hebben en er ook nog eens bordjes hangen..

Maar goed ik val in herhaling geloof ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet inderdaad die projectmanager daar hebben, die heeft zitten slapen door z'n mannetje opdracht te geven die steeg te spuiten. Hopelijk kan je hem morgen te pakken krijgen zodat je weet wat voor gif het is en waar je dus op moet letten.

Het zou best RoundUp kunnen zijn, troep van Monsanto met Glyfosaat is dat.

Je kan er in ieder geval natuurlijk donder op zeggen dat welk spul het ook was, het sowieso nooit goed kan zijn.

Ik weet dat brandnetel reinigend en ontgiftend werkt bij mensen, maar of dat voor konijnen ook zo is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roundup is in opspraak gekomen. Het zou oa een veroorzaker van parkinson zijn... Dus mag hopen dat het dat niet is!!! Grootste troep wat je maar kunt kopen...

Vorig jaar ben ik zelf nog opzoek geweest naar een konijn vriendelijke onkruid verdelger. Die zijn er niet.. tenminste, ik kon het niet vinden...

Ik heb idd geen brandnetel gegeven omdat mijn ram daar niet goed op reageert. Brandnetel bevat veel eiwitten. Maar het is idd juist dat brandnetel ook een reinigend effect heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .