Ga naar inhoud

Gif.. Wat nu?! Help!!


Nicky_the

Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 4 maanden later...

En wederom is er in onze steeg, naast de konijnen gespoten met Roundop door een mannetje die via een bedrijf voor de gemeente werkt, terwijl er dit keer zelfs een deur aan het begin van de steeg zit!!

Dit keer was het een andere man. De vorige jongen is ontslagen omdat hij een grasveld dood heeft gemaakt met die Roundup troep en er meer klachten waren geweest.

Maar deze jongen doet het dus net zo hard. Nu zei deze jongen dat we dan maar een bordje bij de steeg moesten plaatsen met 'eigen terrein'! Ja hallo, er staat al een deur!! Ga je ook door de schuttingen de achtertuinen in? Lijkt me niet, dus waarom dan wel een steeg?

De gemeente gaf ons wederom gelijk en blijkt een plattegrond aan de uitvoerende bedrijf gegeven te hebben, maar die plattegrond is niet mee gegeven aan de jongen die het daadwerkelijk moest gaan doen!

Wat heb ik hier allemaal aan?! Dit betekend dat mijn konijnen al heel lang bespoten worden met roundup, wat het risico op allerlei ziektes doet toe nemen!! Laat staan, dat we niet weten wat er dit keer weer gaat gebeuren of in de toekomst..

Ik ben het zo zat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachelijk!

je zou denken dat het allemaal niet zo ingewikkeld is.

Dan toch maar zo'n bordje ophangen, hoe stom ook, als daarmee het probleem opgelost is.

Ja, ik zei al tegen mijn partner, dan maak ik een foto van onze 2 honden achter dat hek met de tekst erop 'Hier waken wij, verboden voor onbevoegden' Of zoiets dergelijks.. een bouvier en een herder schrikken wel af..

Die foto print ik dan op een A4 foto papiertje. Mijn printer print namelijk water en kleur vast :)

aangepast door Emilyrose
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als het daarmee is opgelost zou ik het zeker zo doen hoor!

Ik ben bang dat het daarmee opgelost is totdat er weer een ander gif gaat spuiten.. Ik ben ook erg bang dat de gemeente en dat bedrijf dat in dienst is van de gemeente mij helemaal niet serieus nemen en dus niets gaan ondernemen. Ik overweeg dan ook om mijn rechtsbijstand extra druk op de gemeente uit te laten oefenen, maar ja.. Dat kost geld en je weet nooit of dat positief of juist negatief uit pakt.

Het volgende punt is dat er al zo vaak gespoten is en als wij of mijn dieren over een x aantal jaren ineens wat krijgen, hoe bewijs je dan dat het door dat spul komt? In mijn ogen is dat niet te bewijzen en zullen al die kosten gewoon voor mij zijn. Met andere woorden: ik betaal om mezelf en de dieren te laten vergiftigen en ik betaal vervolgens voor de (dieren)arts.

Dit is al de 3e keer dat we dus gezien hebben dat er gespoten werd in de steeg. De eerste 2x was toen ik dit topic starte (2x in 24uur tijd geloof ik). De volgende keer was gister. Dus hoe vaak zijn ze wel niet in de steeg geweest dat wij het niet gezien hebben?

Het eerste echte (vorige) gesprek met de gemeente was zo veel belovend, maar heeft dus niets uitgehaald. Dat van gister was letterlijk 'Ik ben hier geweest dus nu is het dossier weer gesloten'. En ik had zoiets van: ok... En nu?

De opzichter van dat door de gemeente ingehuurde bedrijf was er ook en zei dat ALS hij het volgend jaar voor het zeggen heeft, hij het anders aan zal pakken, maar ondertussen zei hij ook dat hij die uitvoerende medewerkers niet in het oog kan houden en wat als hij het volgend jaar niet voor het zeggen heeft? Is hij dit allemaal volgend jaar niet al vergeten? Deze man zei overigens ook nog dat zo'n bordje op de steegdeur ook geen effect zal hebben en dat zij als bedrijf verantwoordelijk waren met of zonder bordje.

Ik heb er geen vertrouwen in dat er zelfs met zo'n bordje, niet gespoten zal worden in de steeg.. Maar eigenlijk denk ik dat de rechtsbijstand er ook niets mee kan doen.. Zij sturen een brief en de gemeente stuurt een brief met beloftes terug en dan?

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is lastig. Misschien ook een printje met iets als:

'Deze steeg wordt onkruidvrij gehouden, gelieve niet te spuiten met gif' oid.

Tja, een rond bord met een rode rand, in het midden een tekening van een roundup flesje en een flinke rode kruis erdoor :P

Zucht.. Er zit waarschijnlijk niets anders op om het te gaan doen, maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .