Ga naar inhoud

Gevonden konijntje


Lucky22

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik heb 2 weken geleden een konijntje op straat gevonden. Ik woon niet in een woonwijk, maar op een laan met veel langsrijdende auto's. Ik wilde kijken wat er aan de hand was en zag dat het konijntje met zijn pootje trok en niet goed kon lopen. Ik heb het dier opgepakt en ben meteen naar de dichtstbijzijnde dierenarts gegaan. Die vertelde mij dat het pootje verlamd was en het konijn misschien ingeslapen moest worden. Ik regelde thuis een hok en de andere nodige spullen. Ik heb zelf in het verleden al vaker konijnen gehad. Na een week begon het konijn zich al veel beter te voelen, hij at en dronk goed. Ik heb wel bij een dichtbijzijnd woonwijk foto's geplaatst, maar niemand kwam hem ophalen. Ik besloot hem maar Lucky te noemen, omdat hij zoveel geluk heeft gehad. Het is een super lief dier, maar nu heb ik wel problemen. Omdat zijn achterpootje is verlamd kan hij zichzelf niet goed schoonmaken, waardoor er veel poep aan de kont blijft zitten. Ik probeer dit zoveel mogelijk schoon te houden, maar heeft iemand misschien nog tips? Nu is het ook zo dat wanneer ik het voederbakken uit het hokje wil halen, Lucky heel hard begint te piepen en te knorren. Het word steeds erger en hij valt mij nu ookal aan. Ik moet nu handschoenen aan om het bakje te pakken en terug te zetten. Ik weet natuurlijk niet waar hij vandaan komt en of hij misschien een trauma heeft opgelopen door zijn angst voor mensen. Ook heeft hij een plek op zijn rug waar eerst een korst zat. Een gewoon wondje dus. Maar nu het wondje is genezen word de kale plek wel groter. Bij de dierenwinkel zeiden ze dat dat af en toe kon gebeuren, maar ik maak me wel zorgen om het bijten en die plek. Zijn poot zal wel altijd een probleem voor hem blijven. Kunnen jullie mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel ruimte heeft het konijn

Hoe benader je hem

Als je hem van boven benaderd dan ziet hij dat als gevaar

En is het zijn voor poot of achterpootje

En ik neem aan dat hij nog niet geholpen is

Je kan misschien overwegen het lamme pootje te amputeren

Er zijn hier op het forum ook een paar konijnen die een pootje missen en daar prima mee kunnen leven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf het konijn de eerste week speciale voeding Dirk meekreeg van de dierenarts. En nu geef ik hem voer met extra groente en vezels. Het hok mag de eerste maand niet te groot zijn om het pootje rust te geven zodat hij niet veel kan lopen. Dit weekend ga ik kijken voor een groter hok. Ik benader hem ook van voor, maar geen enkele wijze lijkt te helpen. Bij het boven benaderen of van voor of van de zijkant hij blijft mij aanvallen. Ik weet niet of hij geholpen is, maar ga aankomende week weer naar de dierenarts voor controle voor de kale plek en het pootje. Dus ik zal het meteen overleggen. Het is zijn linker achterpoot. Ik mag met name niet bij het eten in de buurt komen. Ook als ik wat eten in de hand heb grist hij het er snel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef hem nu sinds 5 dagen selective. Ik weet niet preciesnhoeveel gram hetero's, maar ik vul het bakje voor ongeveer de helft. Ik heb hem 1 keer op de grond gezet maar dat was niet zo'n succes. Hij raakte totaal in paniek en rende zo snel mogelijk in een hoekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is 15gr per kilo dat je Science selective geeft.

wat je best doet is hem niet meer op je schoot nemen want dan beweegt hij misschien niet maar goed voelt hij er zich zeker niet bij. als je gaat kijken voor een groter hok dan moet je uitgaan van minimaal 1m2 maar zelf dat vind ik nogal klein dus je kan er een ren aan vastmaken zodat hij zowel in zijn hok als ren kan en dan kan je je in de ren zetten en gewoon niets doen tot hij bij je komt. je kan hem dan wat groente geven zodat hij je associeert met iets leuk, eten. als hij wat meer op zijn gemak is kan je proberen hem te strelen maar dat kan een tijdje duren, niet alle konijnen vinden dat fijn :yes:. ik denk dat als zijn beweegruimte groter wordt dat al veel zal helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geef te veel SS

Vandaar de plakpoep

Het is 15 gram per kilo dat hij weegt

Je moet even kijken de een heeft er genoeg aan de ander niet

Hooi is het belangrijste

Krijgen ze teveel biks laten ze het hooi links liggenDe kale plek kan mijt zijn

Google even op mijt en kale plekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

mickey heeft het hier in het begin ook gehad de dierenarts zei dat het baknijd was omdat hij waarschijnlijk zo'n honger had omdat hij weinig eten had gehad de laatste dagen.

na een paar weken gingen het beter en nu kan ik zelfs zijn voorbak aan raken als hij aan het eten is.

maar in het begon moest ik echt handschoenen aan doen omdat ik wel eens op de EHBO heb gezeten dat hij zo hard had gebeten en dat was een ontsteking geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het gaat al veel beter. Ik heb nu een groter hok en hij vindtbhet geweldig. Af en toe laat ik het deurtje openstaan en dan kijkt hij nieuwsgierig over het randje heen. Ik mag alleen nog niet in de buurt van zijn voer komen. De dierenarts heeft pas aankomende week een plekje dus dan bekijken we even hoe het nu zit met het kale plekje en zijn pootje. Hij huppelt wel vrolijk rond door zijn hokje, maar je ziet nog steeds dat hij er veel moeite mee heeft. Mijn hond en Lucky hebben ookal kennisgemaakt en Lucky is niet meer bang voor de hond. Hij is juist heel nieuwsgierig. Dan kijken ze elkaar Heel lang aan en even snuffelen. Dat ziet er zo schattig uit. Nu even aankomende week afwachten wat de dierendokter zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .