Ga naar inhoud

Castratie Pluisje


jorien

Aanbevolen berichten

Dinsdag is het zover, dan gaat Pluisje eindelijk naar de dierenarts voor castratie.

Ik stelde het maar uit want ik vind het maar zielig.... Maarja als ik Pluisje zo in zijn mega hok/ ren zie zitten in zijn uppie dan vind ik dat nog zieliger.....

Dus vandaag toch maar een afspraak gemaakt.

Nu is mijn vraag of er speciale dingen zijn waar ik rekening mee moet houden, waar ik op moet letten ect?

Alle tips en adviezen zijn meer dan welkom. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor meer informatie kun je kijken bij mijn vraag: "welke vragen aan da stellen voor castratie".

Ik heb van mede- bbers veel tips gehad over castratie/ waar op te letten en er staat ook nog bij een reactie een link naar een site met hierop allemaal info.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff wat is wachten toch vreselijk..... En helemaal als je 2 kinderen om je heen hebt die steeds vragen of we pluisje al mogen halen :-))

Net maar zijn hok schoongemaakt en wat lekkere dingen in huis gehaald voor pluis, klopt het dat het beter is dat ik het hooi ook uit zijn hok moet halen? Ivm pijn aan de wond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou pluisje is weer thuis, had bij de dierenarts wat gegeten en net thuis een paar brokjes...

Nu ligt hij heel suf in zijn reisbak, nou zei de dokter dat pluis een paar dagen binnen moet blijven of in de schuur,

Maar wij hebben helemaal geen extra hok... Heb nu even de gang ingericht met hooi en wc maar dit is denk ik te warm voor hem....het is een buitenkonijn.

Wat te doen?

Ik heb ook pijnstilling meegekregen wat ik 5 dagen 2x per dag moet geven.

Arme pluis hij is zo zielig:-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op dat je na de castratie heb wel iets van 6 weken nog apart moet houden. Anders kan hij als nog gaan dekken. Leuke naam pluisje mijn konijnen heten Ella en Jack :)

Pluisje is momenteel nog alleen, maar over 6 weken gaan we kijken voor een leuk vriendinnetje;-)

En pluisje heeft zijn naam gekregen van mijn dochtertje:-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is geen 6 weken maar 3 weken die wordt aangehouden door konijnenopvangen voor de zekerheid maar in principe kan het vanaf 2 weken na de castratie dan is hij niet meer vruchtbaar. de hormonen echter die verdwijnen pas na 6 weken:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed gegaan is.

Kun je z'n buitenhok niet binnenzetten met iets eronder? Of is ie al gewend aan de gang :yes:?

Edit: sorry, lees net in begin- post dat hij een mega hok/ ren heeft. Zal dus geen optie zijn, hihi.

aangepast door Snuffie09
Link naar reactie
Delen op andere sites

gister belde de DA om te vragen hoe het met pluisje is, dat waardeerde ik echt.

Ze vertelde dat ik wel gewoon de medicatie kuur moet afmaken ook al gaat het super met pluis.

Volgende week dinsdag moet ik teug met hem om de hechtingen er uit te laten halen.

De wond ziet er echt heel netjes uit, gelukkig!

En We kunnen bijna niet wachten om een vriendinnetje te zoeken voor pluisje.

We zijn al aan het rond snuffelen op de website van het asiel en bij de konijnenopvang.

Owh Owh wat een schatjes, dat word nog moeilijk kiezen.

Heeft iemand nog een tip van een opvang in de buurt van Almere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .