Ga naar inhoud

rondjes draaien om mijn voeten


Saza

Aanbevolen berichten

Als het lekker weer is, laat ik mijn konijn los buiten in de tuin lopen.

Hij vindt het altijd superleuk en spurt met gekke sprongen door de tuin, maar sinds ongeveer een maand loopt mijn konijn meteen naar mij toe als hij me ziet. Dan begint hij als een gek rondjes om mijn voeten te draaien. Hij wisselt linksom en rechtsom af en zo houdt hij het een hele tijd vol.

Soms probeer ik hem te stoppen door hem zachtjes weg te duwen, op te pakken, of weg te lopen, maar dan begint hij meteen weer.

Als ik hem verschoon is het heel erg irritant, want ik moet voortdurend opletten of ik niet op hem trap.

Hebben jullie enig idee waarom mijn konijn dit doet? En kan dit kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij wordt niet opgewonden door een mens maar de hormonen zorgen ervoor dat hij opgewonden is en aangezien hij geen vriendinnetje heeft (ga ik vanuit aangezien hij niet gecastreerd is?) loopt hij rondjes rond jou. mijn konijn deed het ook tot hij gecastreerd werd en dat is veel fijner. zoals elnienkjo zegt dat is enkel frustrerend voor je konijntje:yes:. de beste oplossing is laten castreren en dan een vriendinnetje geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veranderd een konijn veel na een castratie? Ik vind het namelijk nogal eng om een konijn te laten opereren.

Het zijn zulke kleine tere beestjes. Mijn vorige konijn is geopereerd om zijn ene oog te laten verwijderen.

Een castratie is hopelijk wel wat minder ingrijpend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen mijn konijn is nog steeds dezelfde, nog steeds even vrolijk als hij me ziet en laat zich nog steeds heel graag strelen.

castratie is in principe als je een gewoon gezond konijn hebt niet gevaarlijk als je bij een Konijnkundige da gaat die gebruik maakt van gasnarcose. je kan je konijn als hij terug eet dezelfde dag weer meenemen en dan is hij nog een dagje suf en is alles weer in orde:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vriendinnetje zal wel niet lukken, want niet alle mensen in dit huis willen een nog groter hok in de tuin (hij is al twee verdiepingen hoog). Mijn kat is ook gecastreerd, maar die is echt veel rustiger geworden. Ik wil niet dat dat bij mijn konijn gebeurt, want het hoort bij hem dat hij veel energie heeft en lekker springerig is. Als die dat kwijtraakt, voelt het denk ik niet meer als mijn konijn daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .