Ga naar inhoud

hoe voeding te geven aan franse hangoor en dierenwinkel dwerg


camila27

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Ik heb net vandaag een nieuw vriendinnetjes ( franse hangoor) aangeschaft voor mijn gecastreerde dierenwinkel dwerg.

Ze kunnen het samen tot nu toe heel goed vinden alleen ik heb echter een probleem met hoe ik het nu het beste kan aan pakken met de voeding.

Het franse hangoor konijn moet echt veel meer eten dan de dierenwinkel dwerg. Moet ik nu een volle bak met voeding laten staan met het feit dat de kleine er ook heel de dag van kan snoepen of hebben jullie een oplossing waardoor ik ze beide de juiste hoeveelheid voeding kan geven.

de franse hangoor is 8 weken en de dierenwinkel dwerg is 7 maanden.

hoop dat jullie me kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen volle bak

Ik geef ze allebei een eigen bak

Maar die van mij zijn volwassen

De dwwerg kan je wegen en dan eef je 20- 25 gram biks per kilo dat hij weegt

De franse hangoor voer je naar wat ze gaat wegen als volwassen

Dat kan je even opzoeken

En sommige hebben wat meer nodig

Maar belangrijk is hooi veel hooiEn welkom op BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien mogelijk zou ik ze apart van elkaar eten geven, dit gezien jouw franse hangoor aanzienlijk meer brokken mag hebben dan jouw dwergkonijn. Laat je jouw dwergkonijn de hele dag mee eten met jouw franse hangoor, dan zit je straks met een konijn die veel te dik is en dus op dieet moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dwergkonijntje en een witte nieuwe zeelander bij elkaar.

Ze krijgen 's morgens andijvie, 's middags een klein stukje droog brood en 's avonds ieder een handje brokjes en wat andere groenvoer.

Ze zijn allebei een beetje goed doorvoed. De nieuw zeelander is zelf te zwaar.

Zelfs mijn groote lotsharing en kruizing vlaam krijgen ieder een handje brokken.

Zijn zij ook goed door voed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de franse hangoor nog in de groei is zou ik hem in ieder geval apart bijvoeren. Als ze straks volwassen zijn zou je kunnen kijken of samen voeren wel lukt. Maar je jonge konijntje heeft nu nog meer brokken nodig dan je inmiddels al aardig volwassen dwerg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .