Ga naar inhoud

Cooper verveelt zich :(


ShinLi

Aanbevolen berichten

Cooper en Li zitten nu al een klein weekje op m'n kamer. Omdat Li gecastreerd is heb ik Cooper eigenlijk meteen nadat ze terug kwam er weer bij gezet (eerst wel even apart om haar goed aan het eten te krijgen). Maar nu lijkt het wel of meneer zich begint te vervelen. Ze hebben zo'n 2m2 ruimte afgezet met panelenren op m'n kamer met daarin een kooi van 1m. Maar meneer begint s'ochtends vroeg (lees 5,6,7,8 uur als ik nog op bed lig) aan de panelenrennen te rukken. Nu begon hij weer en er zelfs aan te knagen. Ze hebben gewoon hooi, een speeltunnel en af en toe een doos erin (alleen als ik er ben, anders spring hij er zo uit denk ik).

Zal het misschien een goed idee zijn om hem wat los te laten lopen op mn kamer als ik er ben? Het is niet konijnproof dus zal sommige hoekjes even provisorisch moeten afzetten vanwegen kabels enzo. Li lijkt helemaal geen probleem te hebben met de ruimte, maar ik weet dat Cooper zowieso een energieker konijntje is. Maar dan ben ik bang dat Cooper het gaat verwachten dat hij vrij mag lopen, en dan nog meer aan de panelen begint te rammen als hij dr weer in zit.

Daarnaast plassen ze nu geregeld (paar keer per dag) naast de wc's. Heb er 2 in staan, 1 in het hok en 1 daar buiten? Nog tips daarvoor? Ik veeg het al op en doe het dan in de wc, en maak daarna het zeil schoon. Maar ben dus bang als ik hem (of beide) los laat lopen dat ze ook op de vloerbedekking gaan plassen. keutels worden zowieso bijna niet op de wc's gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een konijn dat veel ruimte nodig heeft :P ik denk dat alsje hem er een paar uurtjes uitlaat hij wel tevreden zal zijn maar daarna nog altijd zal blijven knagen aan de tralies. bovendien zijn ze niet zindelijk en zal je er wel echter moeten lopen om alles op te kuisen. hoe lang blijven ze in je kamer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar een weekje of 2, 3 tops. Dan ga ik al m'n zes konijnen koppelen als één groep en gaan ze weer naar buiten.

Heb net voor het eten vanmiddag het stekje open gezet een klein uurtje, en Cooper en ook Li begonnen meteen op onderzoek uit te gaan. Was erg leuk om te zien. Zelfs Li heeft een paar binkies gemaakt (was de 1ste keer dat ik dit zag), dus die was er ook best wel blij mee :D. Cooper die rausde zo door de kamer, op het bed en d'r weer af zo blij was hij. Toen ik om eten ging weer opgesloten en ja hoor, ik kwam terug en ze waren alweer uitgebroken XD. Dus dat ging wel goed en nu ze weer opgesloten zitten zijn ze ook lekker rustig, liggen lekker languit bij te komen. Gelukkig geen keuteltjes of plasjes gedaan op de vloerbedekking. Dus ik denk dat ik ze elke dag gewoon lekker laat loslopen als ik op de kamer ben.

Edit: Cooper begint alweer aan de tralies te knagen. Helaas ik moet zo weg XD. Dus meneer moet maar even wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben ook niet genoeg aan 2 vierkante meter. Ze hingen dan niet erg veel aan de tralies, maar maakte wel op allerlei andere manieren herrie, ook 's nachts.

Nu lopen ze gewoon los en kan ik 's nachts weer heerlijk slapen.

Behalve nu het 's ochtends zo licht is, dan willen ze hier ook om 6 uur eten. Dat gaat nog leuk worden in de zomer hier :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

mickey had het ook toen hij nog binnen zat en in de ren s;nachts moest

ik heb het een paar dagen vol kunnen houden en toen heb ik hem s'nachts ook maar los gelaten dan konden we nog iets slapen.

ik hoop dat die van jou nu hier tevreden mee is maar ben bang dat hij nu s'nachts extra veel herrie gaat maken zodat hij er dan ook uit mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het viel mee vannacht. Vanochtend was het half 8 toen maar weer eten gegeven (wel fout, beloon je fout gedrag maar ach :/). Verder slaap ik met oordoppen in want ik blijf al wakker als ze aan het hooi kauwen zijn XD. Ze lopen nu weer los, echt mooi om te zien, en zo leuk dat ook Li binkies aan het maken is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vriend slaapt ook met oordoppen:p. maar blijven ze bij jou dan niet terug even stil als je ze eten geeft? mijn konijn maakt me wakker om 6 uur (vandaag pas 7, uitzonderlijk!) dan krijgt hij eten en kan ik nog een uurtje slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vriend slaapt ook met oordoppen:p. maar blijven ze bij jou dan niet terug even stil als je ze eten geeft? mijn konijn maakt me wakker om 6 uur (vandaag pas 7, uitzonderlijk!) dan krijgt hij eten en kan ik nog een uurtje slapen.

Zo doen wij dat inderdaad ook hier ^^ Hier blijven ze gewoon net zolang stuiteren en crossen op bed en dekens weg te krabben tot ik eruit ga. Half onbewust geef ik ze eten en slaap daarna gewoon weer verder, dan komt Maaike me pas weer wekken rond half 9 (op vrije dagen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .