Ga naar inhoud

heftige entings-reactie of....?


Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist contact gehad met mijn dierenarts.

Zij waren blij met de melding, konden ze rekening houden mocht er iemand met een konijn komen met een bultje.

Helaas konden zij geen contact hierover opnemen met de fabrikant omdat zij niets met eigen ogen hebben gezien en niet van een telefoontje van een patiënt uit kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vandaag nog even naar de da geweest, oogje van cupido begon weer op te spelen dus aan de oogdruppels helaas.

Maar da had dus contact gehad met de fabrikant en deze was zeer geinteresseerd in reacties op de enting. Dus merk je iets aan je nijntje , meld dit altijd zo dat het naar de fabrikant gecommuniceerd kan worden en deze hun voordeel hiermee kunnen doen. De interesse is er in ieder geval.:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt toch gewoon op hetzelfde neer als wat ik zeg?[

Ja, dat is ook datgene wat jij zegt, maar ik heb in het begin al aangegeven dat ik de reactie hier neer zou zetten.:yes:

En dat is dat er dus wel degelijk interesse vanuit de fabrikant is, en dat is hetgene wat ik hier wilde benadrukken.

Oftewel klachten van die aard, naar da gaan en door laten spelen naar de fabrikant. Zo kunnen zij aan een oplossing gaan werken :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow oops , sorry bij deze sharon , was nog vroeg blijkbaar :$.

"lonja" nou ben benieuwd wat jouw da hierover zegt.

Ik had gisteren bij mijn da al aangegeven dat er meerdere waren met zo`n reactie hier op het forum en dat er was aangeraden om dit te melden bij hun da die het weer moest doorspelen naar de fabrikant en zij was blij dat dit gedaan werd.

Ze zei al, het is net op de markt en alles wat verbeterd kan worden moet ook verbeterd worden dus alle bijwerkingen even melden.

Hou je ons op de hoogte mbt Hazel?

Ik vind zo`n wachttijd altijd zoooo lang duren voordat ik mijn nijntje dan weer mag ophalen.... jij niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vind ik ook! Half 9 brengen en dan half 2 pas weer ophalen, zit ie daar maar liefst 5 uur, arm beestje...

Ik heb nog niets tegen de dierenarts gezegd over dat ik vermoed dat het wel eens een entingsreacties zou kunnen zijn, ik kijk eerst eens waar hij mee aankomt.

Helaas was niet de vrouwelijke dierenarts er, zij is heel goed met konijnen, weet er echt superveel van, maar de man. En die had er volgens mij ook niet zo'n zin in vandaag, of het is niet zo'n ochtendmens, dus ik heb eigenlijk maar weinig gezegd. Kijken of hij vanmiddag wat spraakzamer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Vlaamse reus heeft ook vlak na de enting een dikker rood oog gekregen. Ik heb hem toen wat extra kruiden gegeven en het is weer vanzelf weggegaan. Ik wilde liever geen ab geven omdat ik dan bang was dat de enting niet meer zou werken omdat hij dan zelf geen antistoffen aanmaakt. Hij bleef ook nog gewoon goed eten!

Wel zag ik na een paar dagen alleen maar dingen erger worden, gelukkig heeft mam toen even objectief mee gekeken en bleek het allemaal wel mee te vallen! Nu heeft hij gelukkig nergens meer last van! Het valt me wel op dat steeds meer mensen hier op het forum ermee komen! Ik hoop dat de enting volgend jaar verbeterd zal zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vind ik ook! Half 9 brengen en dan half 2 pas weer ophalen, zit ie daar maar liefst 5 uur, arm beestje...

Ik heb nog niets tegen de dierenarts gezegd over dat ik vermoed dat het wel eens een entingsreacties zou kunnen zijn, ik kijk eerst eens waar hij mee aankomt.

Helaas was niet de vrouwelijke dierenarts er, zij is heel goed met konijnen, weet er echt superveel van, maar de man. En die had er volgens mij ook niet zo'n zin in vandaag, of het is niet zo'n ochtendmens, dus ik heb eigenlijk maar weinig gezegd. Kijken of hij vanmiddag wat spraakzamer is.

Nou je mag haar bijna weer ophalen. Ben benieuwd of die da wat spraakzamer is dan vanochtend. En wat zijn bevindingen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij was een stuk vrolijker. Zijn bevindingen zijn dat hij ook niet weet wat het is...

Het zou inderdaad een reactie op de enting kunnen zijn, maar in de bijsluiter (die ik nu ook mee heb gekregen) staat: "Indien u ernstige bijwerkingen of andersoortige reacties vaststelt die niet in deze bijsluiter worden vermeld, wordt u verzocht uw dierenarts hiervan in kennis te stellen"

Maar het is niet ernstig en het wordt ook al in de bijsluiter vermeld:

"Na infectie met virulent myxomavirus kunnen sommige gevaccineerde dieren enkele zeer kleine zwellingenontwikkelen, met name op de haarloze delen van het lichaam, die snel korstjes vormen. De korstjes verdwijnen doorgaans binnen 2 weken nadat de kleine zwellingen zijn ontstaan. Deze korstjes worden uitsluitend waargenomen bij dieren met actieve immuniteit en hebben geen invloed op de algemene gezondheidstoestand, de eetlust en het gedrag van het konijn."

Dus het is normaal, ze weten er al van en het zegt dat je konijn echt immuun is en het heeft geen invloed op het konijn!

Nou, prima toch? Ook een geruststelling voor mensen hier hoop ik.

Het korstje is inderdaad verdwenen bij mijn konijn, maar hij loopt al wel 2 maanden met een hard kaal plekje nu. We zien wel of het overgaat of altijd zal blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, de dierenarts had dit niet eerder gezien, die entreactie, maar hij had wel een groep van 10 konijnen ingeënt en die hebben daarna Syfilis gekregen, dus hij was wel bang dat dat misschien door de enting kwam, slechter immuunsysteem, maar hij weet het ook niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi mooi mooi! Ik bedoelde ook niet specifiek Cupido bij wie de reactie normaal is, maar meer in het algemeen want meerdere konijnen hier hadden bultjes op kale plekken waaronder Hazel.

Nee dat wist ik ook wel ;-).

Maar cupido had de bultjes zelfs op plekken die geheel behaard waren, en merkte je alleen op met aaien en onderzoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was die zwelling ook wel rood voor er een korstje op kwam. Vochtige ogen staat niks over in de bijsluiter nee.

Wel rare bijwerking;o Bij mijn konijn was er eerst een korstje en toen helemaal rood oog en eromheen helemaal nat, en nu lijkt het korstje weg te zijn maar is nog wel vochtig en rood...

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIer begon het met rode randen en een bultje op de oogrand. En na 2 a 3 dagen leek het bultje uit te drogen. Het andere oog waren alleen de oogranden verdikt en beetje rood. En dat ook was ook vochtig en daar heb ik nu de oogdruppels voor gekregen omdat het toch een beetje ging ontsteken. Als het oogje rood en vochtig blijft Lunakonijn, misschien toch even een da vragen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .