Ga naar inhoud

Tuintips?


FemkeEnIndy

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Ik zou graag heel wat planten of struiken in mijn tuin zetten.

Bedoeling is:

- dat ze snel groeien (want mijn konijnen eten snel :yes:)

- dat ze een geneeskrachtige werking hebben op mijn konijn met darmproblemen

Iemand die tips heeft? Of hier ervaring mee heeft?

Ik heb gehoord dat de Euchinacea plant doornen heeft? Mag ik dit dan planten voor hen?

Verder vond ik dit:

- boerenwormkruid: voorkomt wormen en maar is dit ook goed voor spijsvertering?

- weegbree

- Dille (verlicht winderigheid)

- Venkel (bevordert eetlust, vermindert gas)

- Peterselie

- Pepermunt

- Salie

- Aardbeienplantjes (diarree / krampen)

Geen idee of ik dit alles ergens in de winkel zal vinden uiteraard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een bramenstruik, de konijnen vinden het heerlijk (bladeren en takken dan de bramen zelf blijven liggen). Het schiet hier echt de grond uit, als het mooi weer is kan ik bijna iedere dag wel een tak afknippen. En voor jezelf heb je dan die lekkere bramen. Het heeft zover ik weet geen geneeskrachtige werking, maar de konijnen zijn er wel dol op en het groeit dus snel.

aangepast door Woezelenpip
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo snel als jouw konijntjes eten groeien deze planten niet hoor. Ik knip iedere dag een bosje/bakje kruiden voor ze af want anders zou het in een dag gedaan zijn met mijn kruidentuintje.

Ik heb ook bramen/frambozen struiken laten groeien naast de ren. Verder heb ik appel-perenbomen enz geplant waar ze dan takjes van kunnen krijgen. Paardenbloem pluisjes over de tuin verspreid. Maar weet wel dat je die nooit meer kwijt raakt paardenbloemen.

Heb ook echinecea geplant maar daar mogen ze niet van eten want ik vind die bloemen zo mooi.

Ik ben twee jaar geleden heel erg druk geweest met in een border planten te planten die konijnvriendelijk zijn niet giftig en eetbaar voor konijnen en vogels.

Dus zoek eens op internet kijk hier eens en pas daar je tuin dan in aan.

Succes hoop dat je nog meer tips krijgt.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .