Ga naar inhoud

Boefje ziek


Mill

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal ik zit hier met een probleem

Boefje heeft vanaf donderdag ochtend tot donderdag avond niks gegeten, da gebeld mogt meteen komen.

Heb toen pijnstilling gehad en 2 middeltjes voor haar darmen en ze heeft vocht gekregen.

Nu moest ik die medicijnen 2 maal daags geven en dat heb ik gedaan, ze at weer en rende rond.

tot vandaag, vanochtend zat ze weer stil in een hoekje en ze heeft niks gegeten ook geen witlof.

nu heb ik haar lekker op de bank gezet mar ze gaat meteen liggen en af en toen schiet ze overeind draait een rondje of kruipt een stukje en gaat weer liggen, net of ze pijnscheuten heeft ofzo.

Ik was bij de da 110 euros kwijt en mij geld is op dus weet niet wat ik nu moet doen.

Iemand enig wat ik nog kan doen en wat het probleem kan zijn, de da dacht dat haar darmen van streek waren.

p.s. ze wast zichzelf ook niet en als ze plast blijft ze in haar eigen plas liggen dus haar kontje zit helemaal onder.

schoonmaken of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb een kruik zon speciale pad voor konijnen en katten.

De medicijnen krijg ze nog.

Ik ken wel een konijnkundig da maar die is helaas een weekend weg en onbereikbaar.

De andere DA is niet konijnkundig en zei de vorige keer dat ik haar in moest laten slapen en dat konijntje huppelt nu vrolijk in de toen (was nijntje niet boefje) dus die bel ik liever niet ook omdat ik daar niet langs ben geweest.

En de assistente van die konijnkundige da is ook niet de snuggerste -.-

p.s. het is in een algemene praktijk en er lopen wel andere da maar niet konijnkundig dus

ik ga in ieder geval een kruik klaar maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze trilt niet en maakt ook geen piep geluidjes ofzo, het knarsentande doet ze af en toe als ze naast me ligt op de bank maar heel erg zacht.

Heb haar net terug gezet in haar kooite en ze ligt nu heel zielig in een hoekje, de hond blijft ze trouwens wel telkens opzoeken.. de hond likt haar dan af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een da gebeld en het advies gekregen te gaan dwangvoeren, dit heb ik gelukkig altijd in huis dus meteen begonnen.

Ze heeft ong 0.6 ml op nu maar ik had net haar medicijnen gegeven dus denk dat ze ff vol zit.

nu ligt ze weer in een hoekje te slapen.

Over 3 uurtjes weer voeren.

Ben bang dat ze t niet gaat redden aangezien ze niks doet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier niet goed,

Net weer dwngvoer gegeven, maar 4 ml kreeg ik erin.

Nu ligt ze weer op de bank in een hoekje, de kruik ligt ze niet op..

Ga haar zo in haar kooitje zetten zodat ze bij kan slapen, de da zegt dat ik het ergste moet verwachten en dat ze morgenochtend er niet meer kan zijn.

Hier baal ik echt vreselijk van, wil zoveel meer doen maar omdat ze het likreflex niet meer heeft kan dit niet.

Het was het konijntje dat ik met de hand heb opgevoed en die veel te vroeg uit het nestje was, ze was altijd zo lief en had echt iets apparts.

Nu maar hopen dat ik een betje kan slapen en morgen ochtend doet mijn moeder haar dwangvoeren om 7 uur en haar medicatie geven.. Jammer genoeg heb ik zelf een ziekte dus kan ik het morgen ochtend niet doen.

Mijn moeder weet er gelukkig wel wat vanaf.

Stille hoop blijven houden zeggen ze wel eens

Link naar reactie
Delen op andere sites

nope ze eet niks, ggen hooi geen witlof zelf geen stukje wortel (dit kreeg ze heel af en toe n vond ze heel lekker)

Hooi heb ik kruidenhooi gegeven was ze ook verzot op maar eet ze ook niet.

ze ligt en meer doet ze niet af en toe schiet ze overeind en gaat ze weer liggen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey allemaal,

Gister nacht tot 3 uur op gezeten en met resultaat , ze begon ineens witlof te eten!

Vanochtend zat ze weer stil in een hoekje ik dacht nee he gaan we weer. Medicijnen gegeven wat ze verdomd goed toeliet, over haar buikje geaaid en daarna terug gezet vers hooi en water gegeven en ze at!

Ik ben heel de dag druk bezig met haar geweest, voor de zekerheid 5ml dwangvoer gegeven.

Net kreeg ze biks en ze at een paar kleine stukjes maar meer niet, maar ik vind hooi belangrijker.

Net ook even op de bank gezet en zo snel als ze normaal ging liggen rende ze nu rond met binkies.

Maar het is nog niet afgelopen vrees ik, 2 dagen terug ging het ook 1 dag goed en toen weer helemaal niet.

Vandaag is goed gegegaan, dus hopen dat dit zo blijft. Haar pijnstilling is op dus morgen even da bellen voor nieuwe kost wel wat extras maar durf het nog niet aan om niks te geven.

Bedankt voor jullie steun allemaal en sorry dat ik zo laat reageerde ben de hele dag bijna met men nijntjes bezig geweest.

En ik weet ook niet waarom de da zei dat ik moest dwangvoeren terwijl het kan zijn dat ze opstopping heeft? Beetje raar ja nu ik erover na denk. Ik ga donderdag men hond laten enten dus dan neem ik boefje ook mee om te kijken of alles goed gaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat je konijn als die ziek is lekker rennen en speel er mee dan komen de darmen op gang en krijgt ze energie van, als ze een opgeblazen buik heeft dat heeft ze een verstopping doe dan het buikje maseren rustig , en geef het konijntje dan verse gras dat maakt het poep gladder en dan poept ze weer, het is dan meestal diaree maar als het konijntje goed eet en drinkt gaat het vanzelf over.

mijn konijntje heeft het ook gehad het het hielp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft vandaag even in de ren in de tuin gezeten (hebben overkapping) daar had ik haar neergezet omdat ik het binnen te warm vond.

Nu ligt ze in haar kooitje en heeft ze aan de een kant een warme kruik en aan de andere zon icepad.

Haar buik is nu niet meer opgebalzen gelukkig , en ze eet en drinkt nu weer goed.

Ik geef haar nog wel haar medicijnen ik vind het te riskant om er nu mee te stoppen.(ben wel van 2x daags naar 1x daags gegegaan)

Thx voor de info aliciaa , vers gras kan ik dit gwn uit de tuin halen? we hebben een klein stukje gras in de tuin en dat is nooit bespoten ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .