Ga naar inhoud

Mn konijn is niet helemaal gezond.....


xILYx

Aanbevolen berichten

ik heb een poosje geleden al gekeken of ik teveel gaf, toen gaf ik wel teveel... ik heb vanaf toen minder gegeven, gewoon genoeg dus....! dus ik geef niet teveel bix, ik denk dat mn konijn gewoon te weinig hooi eet.

Ik ga morgen nieuw hooi kopen als hij er vandaag ook niks van eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

sorry sorry sorry, dat ik nog steeds niet heb gezegd hoeveel voer enzo...

ik was wel steeds van plan om mijn konijn te gaan wegen, maar elke keer was er weer iets: dat ik moest eten of weg moest en als ik het wilde doen, sliep mijn konijn weer..... sorry, maar nu heb ik het eindelijk gedaan!!

Ik koop voer bij de Welkoop, Kenner en ik geef per dag ongeveer 60 gram.

Mijn konijn weegt 1,2 kilo en op de zak staat: konijnen onder 1,5 kilo, 50 tot 80 gram.

Dus dan geef ik niet teveel, toch??

Ik heb mijn konijn al 2 dagen geen bix gegeven, en hooi in zijn voerbakje gedaan.

af en toe zie ik hem er toch wat van eten. niet veel, maar jah..

Ik heb hem ook geen gras meer laten eten en vandaag alleen op stenen laten rennen (normaal ook op gras).

tot nu toe heb ik geen diaree gezien, misschien ligt het aan het gras dat hij eet. want nat gras is niet goed voor een konijn toch?

Bedankt dat jullie we willen helpen en nogmaals sorry....!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoeveel heden die op de zak staan zijn altijd wel aan de hoge kant

Ze willen graag verkopen

Er is een regel 20-25 per kilo konijn

Dus je konijn krijgt nog teveel

Geen wonder dat hij slecht hooi eet

Mijn voedster weegt 2.1 kilo

Mijn ram 2.5 kilo

Ze krijgen per konijn twee keer per dag 15 gram biks

Dus 30 gram per konijn

En dan geeft ik zo uit de hand wel eens een paar biksjes

Dus ik denk dat je konijn toch nog wel teveel biks krijgt

Kijk ook eens naar de samenstelling van je biks

Hoe hoog is het vezelgehalte ect

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh, oke.

Maar ik heb ook weleens op een site gelezen dat het ongeveer 40 gram per kilo konijn.

en op een andere site stond weer wat anders.....

Maar het kan toch ook komen door teveel nat gras?

ik zal wat minder bix geven en het nu weer langzaam opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou hem een paar dagen niet op gras meer zetten

en minder bix gaan geven je zou 50 gram kunnen proberen dan zit je op 10 gram minder kijken hoe dat gaat

mischien gaat hij dan meer hooi eten.

weet niet welk hooi je geeft maar je kan kruidenhooi proberen de meeste konijnen vinden dat lekker.

als hij bij die 50 gram nog plakpoep of diaree heeft dan 40 gram gaan proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey.

Wat bij mijn konijnen werkt een half tabletje norit dat is een medicijn die wij mensen ook gebruiken tegen diaree.

Dat de konijnen fakkoer van mijn broertjes konijn.

Je moet dat in het water doen en dan van laten drinken voor de rest droog voer geven geen wortel,komkommer,sla.

Ik geed dan altijd uitgedroogt brood of een beschuitje en hooi ;)

succes er mee

gr Sanne henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk zal ik nooit zomaar wat doen....

Ik zal wel eerst meer informatie opzoeken en overleggen.

Maar het is een ideetje wat ik in mn achterhoofd kan houden als de diaree niet stopt, in overleg met da!

Maar nu gaat het opzich wel goed, nog geen diaree gezien vandaag.

Ik heb eind van de middag paar brokjes gegeven, verder alleen hooi.

Ook heeft hij vanmiddag op stenen gerend en op een klein stukje gras, maar daar heeft hij weinig/niks van gegeten.

Dat heb ik in de gaten gehouden. Hij was te druk bezig met nieuwe dingen onderzoeken!!:mdr:

Ik denk dat ik morgen weer een klein beetje bix geef en het langzaam ga opbouwen, maar hij moet natuurlijk wel hooi eten..!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb kruidenhooi gekocht en net in zn hok gelegd.

nu maar hopen dat hij het lekker vindt!!

Ik heb hem vanochtend een heel klein beetje bix gegeven, gister ook.

Maar net zag ik dat hij dat maar voor 2 derde heeft opgegeten....

Ik had juist verwacht dat hij alles op zou eten omdat het echt maar heel weinig was en hij een paar dagen geen bix heeft gehad, alleen gister en vandaag dus.... gister had hij het wel opgegeten.

waardoor komt dat? heb je kans dat hij het vanavond opeet?!

ik dacht: misschien is het wel teveel omdat hij een paar dagen geen bix gehad heeft en nu wel weer... maar het was best weinig eigenlijk...?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap er echt niks meer van...

Het ging de laatste dagen best goed, hij had geen diaree meer!

gister had ik kruidenhooi in zn voerbakje gedaan en vanmorgen wou ik hem wat bix geven.

omdat het hooi nog in zn voerbakje lag, heb ik wat bix op mn hand gedaan en hem zo wat eten gegeven.

maar hij had na een paar brokjes al genoeg en duwde mn hand weg.

hij heeft dus heel weinig tot geen hooi gegeten en nu ook nog maar een paar brokjes bix....!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft dus vanmorgen een paar brokjes gehad, verder kan ik niet zien of hij tussendoor hooi heeft gehad, als dat wel het geval is dan niet veel..

eergister wou ik zn eten een beetje opbouwen en heb ik hem een klein beetje bix gegeven, dat heeft hij opgegeten, maar gister gaf ik ongeveer even veel en toen liet hij iets minder dan de helft liggen...!

Ik kan vanavond proberen of hij wat wil eten?!

de keutels zijn redelijk normaal, maar gister dacht ik wel: de keutels zijn wat kleiner..?! tot nu toe geen diaree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat de biks gewoon in zijn bak liggen en het hooi ernaast, dan kan hij het in de loop van de dag gewoon beetje bij beetje opeten.

Als hij wel gewoon keutelt en net dus nog een paar biksjes op heeft en geen diarree meer dan zou ik het nog even aankijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .