Ga naar inhoud

Mn konijn is niet helemaal gezond.....


xILYx

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik heb een konijn, een albino. ik weet niet precies wat voor soort, want toen ik hem kocht zeiden ze dat het een dwergkonijn was, maar daar is hij te groot voor en heeft daar te lange oren voor. Ik heb maar 1 konijn, want ik mag er geen 2...... De laatste tijd heeft mn konijn steeds diaree, niet dat ie geen gewone keutels meer heeft, maar bijna elke dag zie ik wel ergens een beetje diaree liggen. Dit stinkt natuurlijk, maar ik maak me ook wel een beetje zorgen.

Hij krijgt 's ochtends voer en heeft een hooibal. Maar eigenlijk eet hij dat hooi nooit op, ook niet als ik het net heb ververst. Soms krijgt hij een stuk sla, wortel of komkommer.

Als het mooi weer is, mag mijn konijn in een stuk van de tuin rennen. Ook op het gras. Daar eet hij soms wel van.

Misschien weet iemand waar het mee te maken heeft dat hij diaree heeft??! hij heeft soms ook wel een beetje plakpoep, niet echt diaree, maar ook geen gewone keutels...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet precies hoeveel mijn konijn weegt,ik wil hem binnenkort gaan wegen.

Ik geef alleen biks, dus zonder al die andere dingen (zaadjes enzo) erdoor

Ik heb een poos geleden wel een keer geprobeerd met hooithee of hij dat wel luste. Toen heeft hij een paar dagen hooi gegeten, maar toen ik dat vorige week nog een keer probeerde, had hij er eigenlijks niks van gedronken en hooi eet hij nog steeds niet.

ik denk dat ik maar ander hooi ga kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net zn poepbak (daar poept en plast ie het meest in) verschoond en zat ook weer diaree in. ook zn kontje is vies. ik denk dat hij in zijn eigen diaree is gaan zitten en zo een vies kontje krijgt. hij heeft ook weleens plakpoep gehad. heeft dat ermee te maken?! en zal hij minder diaree krijgen als hij meer hooi gaat eten?? ik ga straks eerst zn kontje schoon maken (voor dat ik hem oppak...!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zielig is dat hij diaree heeft

twee dagen op hooi kan geen kwaad

Maar hij moet wel hooi eten natuurlijk

En kan hij niet op tegels rondrennen

Ach het is maar wat je belangrijk vindt

Oke, ik vind het wel een beetje zielig hoor!! zonder brok... ik doe wel wat hooi in zn voerbakje

jammer dat ie dan ook niet meer kan rond rennen, want gaat ie gras eten..!

Dankjewel voor de tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging vannacht volgens mij opzich wel goed. Maar mijn konijn ziet er niet echt heel ziek uit ofzo, hij zit niet stil in een hoekje en als hij uit zn hok mag, rent hij gewoon rond....

Soms is het echt diaree, een vloeibaar hoopje. Soms zijn het idd ook kleine, zachte keutels die aan elkaar zijn geplakt.

Hoort hij die op te eten?!

Ik heb vanochtend hooi in zijn voerbakje gedaan, hopelijk eet hij daar wat van.

Ik kan natuurlijk ook een paar brokjes erdoor doen, dat als hij die wil eten, vast ook wel een paar plukjes hooi eet!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je misschien voor je naar je oom en tante gaat het konijn wegen op een keukenweegschaal en op de zak bix kijken hoe het heet? Dan kan je uitzoeken hoeveel je konijntje aan bix mag. Een konijn kan wel een paar uutjes alleen zijn.

zou gisteren al gebeurd zijn, ook om door te geven welke bix er gegeven zou worden maar is niet gedaan, verwacht er vandaag ook niet veel van.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .