Ga naar inhoud

Benji heeft een haarbal


MichelleloveElmo

Aanbevolen berichten

Fijn om te horen!! Kijk a.u.b. goed uit met biks want die kun je beter even niet geven als er een verstopping speelt. Die blijven nl. lang in het spijsverteringskanaal.

Ik weet het, maar hij is ook ruim 100 gram afgevallen in twee weken tijd, dus hij moet ook aan komen en absoluut niet veder afvallen! Hij krijgt zijn bix nu ook meer verdeeld over de dag. Daarbij eet hij nu ook goed hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat fijn dat hij weer eet!!

Polo ging gisterenavond nog zozo. Hij at wel maar zeer minimaal. Dus om 23.30 voor het laatst pijnstilling, ananassap, infacol, cisaral en water gegeven. Ook een poos zijn buik gemasseerd dit vind hij geloof ik wel fijn hij blijft rustig liggen terwijl het met medicatie en normaal een enorme stress kip is. Vanmorgen heel vroeg op en toen lagen er 30 harde keutels, van klein naar groot. Bix was op en hij had een zooitje gemaakt. Vannacht hoorde ik al dat hij probeerde het deurtje van het bovenhok open te maken ( Nina zit nu even tijdelijk beneden). Ik blij!! Medicatie gegeven en eten, waar hij op aan viel.

Maar helaas niet eens de helft van zijn bix op, en hij zit nu weer te stil en rustig. Ga om 14 uur naar de DA misschien heeft hij wel haakjes?? ik vind zijn buikje namelijk niet zo anders meer aanvoelen...

Iemand een indicatie wat Eem gebitsbehandeling ivm haakjes kost??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het bij ons 85 euro is, zo uit mijn hoofd

Benji zit ook wel afwisselend stil en zo, en zeker bix eet hij niet in een keer op, maar das ook niet gek, hij zit natuurlijk snel vol. Daarom krijgt hij het ook niet in een keer maar verdeeld over de dag. Hij eet wel goed hooi, mist het direct uit de zak komt. Dat bedoel ik letterlijk. Hij zit dus n de zak net als op de foto.

Veder heeft hij wel opleef momenten. Hij heeft eigenlijk altijd al momenten gehad dat hij lekker ligt te soesen, dat is voor hem dus wel normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Benji vond het vandaag niet leuk. Hij moest mee, omdat ik anders zijn medicijnen niet op tijd kon geven. Uit protest heeft hij weinig gegeten. Gelukkig eet hij nu bij thuiskomst weer goed. Heb nu ook pijnstilling mee genomen. Als hij pijn lijkt te hebben, kan ik dat dan meteen gaan geven. Voorlopig is hij weer vrolijk dat hij veilig op zijn veilige plekje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht en vanmorgen ging het minder met Benji, Kon ook niet goed zien of hij gegeten of gekeuteld had, maar ik heb hem net betrapt op het eten van hooi:D Hij heeft rond drieën twee takjes basilicum gegeten, en volgens mij ook een hapje aardbei. Gelukkig hoef ik de komende dagen niet met hem te zeulen dus hopelijk gaat hij ook beter eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verstopping zit in zijn maag, dus hij krijgt hier medicatie voor. De hoeveelheid bix is miniem, niet meer dan 6 bixjes per keer. Hij mag namelijk echt niet veder afvallen! Benji woog altijd, 1,12 a 1,17. Nu nog maar 0,93. 1,12 is voor hem al een ondergrens. Hij is dus nu echt veel te ligt. Het is het zelfde als iemand van 65 kilo die nog maar 53,3 weegt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .